ניו זילנד :"פיתוח ולמידה מקצועיים וירטואליים" בהקשר

מאת: Hazel Owen

Hazel Owen. " Personalised, Contextualised, Professional Learning Development: Putting it into Practice", Journal of Open, Flexible, and Distance Learning, 15(1), p. 61-74.

מאמר זה מספק סקירה של פרויקט הפיילוט החינוכי ש "פיתוח ולמידה מקצועיים וירטואליים" (VPLD) (שנערך בין השנים 2009-2010) שאותו יזמה ממשלת ניו זילנד. הפרויקט התמקד במורים בבתי ספר יסודיים ותיכוניים, אבל גם מורים שנמנו על המכללות השתתפו בפרויקט.

חמשת היעדים של הפרויקט היו:
1. מוקד של למידה אישית בתוך ההקשר עבור המחנכים.
2. טיפוח קהילות מעשה שיעודדו יחסים שיתופיים ויאפשרו הוראה משותפת והבניה משותפת.
3. פיתוח גישה של "פיתוח ולמידה מקצועיים וירטואליים" (VPLD) שנתמכת על-ידי חניכה (mentoring).
4. העלאת הישגי הלמידה של התלמידים, כמו גם קישורים מתוכננים לתכנית הלימודים ולסטנדרטים הארציים -National Certificates of Educational Achievement .
5. להיות בר קיימא (מבחינה כספית וסביבתית) וניתן לדירוג.

מאמר זה מסנתז את הממצאים העיקריים שעלו ומספק חלק מהלקחים שהופקו.

מסקנות

מהנתונים עולה כי נראה שהשינוי הכללי מופיע לגבי סביבות למידה אישיות, למידה בקצב אישי וזהות חברתית. המורים שמתנסים בגישות אלה מגלים את סוגי המיומנויות הפדגוגיות והמתוקשבות הנדרשות מהם, כמחנכים, ומתלמידיהם כלומדים.
המאמר הראה כי בניו זילנד קיימת זמינות של התפתחות מקצועית בחינוך הבנויה בתוך גישת ה-VPLD שמעודדת ומאפשרת למורים לנוע בקצב שלהם בסביבה תומכת ונתמכת, עם גישה מרבית לכל מה שהם זקוקים לו. המורים זוכים לתמיכה רציפה בהתפתחות המקצועית שלהם תוך שילוב מרחבי התפתחות מתוקשבים. בניו זילנד ההתפתחות המקצועית של המורים הן במסגרות הרגילות והן באמצעים המתוקשבים מובילה לכך שחוויית הלמידה הכוללת של התלמידים תועצם.

ראה גם :
התפתחות של למידה מקוונת והרציפות של מדיניות הממשלה בניו זילנד

המאמר סוכם מאנגלית ע"י מיכל זרזבסקי, מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya