ניהול המשמעת בבית הספר ובכיתה: הבדלים מגדריים בין מנהלים ומנהלות בבתי ספר יסודיים

מקור: עיונים במינהל ובארגון החינוך, כרך 29, תשס"ז.

המחקר הנוכחי השווה בין תפיסותיהם של מנהלים ומנהלות בתי ספר כלפי ניהול כיתה ומשמעת מתוך אימוץ עדשות הסתכלות של הגישה המגדרית במדעי החברה. בהתבסס על ראיונות עומק מובנים-למחצה עם 16 מנהלים ומנהלות בתי ספר יסודיים ממלכתיים בארץ. המחקר זיהה גישות ממוגדרות של משמעת בית ספרית: מנהלים ומנהלות הדגישו מטרות שונות של המשמעת בבית הספר והבליטו דרכי מניעה וטיפול שונות בבעיות משמעת. כך, בעוד הגברים נקטו בגישה רציונאלית, מרוחקת קמעה, המדגישה ציות לכללים, הרי הנשים נקטו בגישה משתפת, תוך הדגשת האקלים הבית-ספרי ומקומה של המשמעת בתהליך ההתפתחות של הילד כאזרח בחברה. השלכות למחקרי המשך ולהכשרת מנהלים חותמות את המאמר. 

    לפריט זה התפרסמו 2 תגובות

    מעוניינת לקרוא את המחקר המלא איך מגיעים למירי עטיה עורכת המחקר?

    פורסמה ב 07/05/2020 ע״י מזור יפה

    שלום! בחרתי לעשות עבודה על המאמר הזה כחלק מקורס סוציולוגיה…בחלק מהעבודה אני צריכה להתייחס למספר מושגי מפתח שנלמדו בנושא התרבות- לדוגמא אתנוצנטריות, ערכים, נורמות, מגדר, מעמד וכדו'..אז מגדר כמובן, ואני חושבת שנורמות, אבל לא בטוחה. חוץ מזה לא מצאתי עוד, אודה למי שקרא את המאמר שיעזור לי…. תודה רבה.

    פורסמה ב 27/01/2012 ע״י טל
    מה דעתך?
yyya