ניהול הוראה : למשוב קולי ע"י המורה יש עדיפות על פני משוב כתוב
Nancy rubin. " Audio Feedback for Students", March 15, 2012.
עולם התקשוב והאינטרנט הגביר את המשוב הכתוב של מורים לעבודות ולמטלות של תלמידים , אך מבחינה דידקטית יש למשוב הקולי חשיבות רבה יותר ויש להחזיר אותו לקדמת הבימה של המורה ולאינטראקציה עם התלמידים.
במחקר שנעשה על-ידי Sloan Consortium, נמצא כי המשוב הקולי של המורה התקבל בצורה חיובית מאוד מצד התלמידים.
- המשוב הקולי של המורה נתפס כאפקטיבי יותר להעברת ניואנסים מאשר משוב כתוב;
- משוב קולי קושר לרגשות של מעורבות מוגברת ואינטראקציות מוגברות של קהילת הלמידה;
- משוב קולי קושר לזכירת התוכן;
- ומשוב קולי קושר לתפיסה שהמורה נותן יותר תשומת לב לתלמיד.
- ניתוח הממצאים חשף שיש סבירות גדולה פי שלוש לכך שהתלמידים יישמו תוכן, שלגביו המורה הגיב בקול בפרויקטים שהתבצעו בכיתה, מאשר לתוכן שהמורה הגיב לגביו בכתב. נמצא גם שמשוב קולי מגדיל באופן משמעותי את הרמה שבה התלמידים מיישמים תוכן כזה.
לפי סקר התלמידים הלאומי (National Student Survey (HEFCE, 2007), משוב שניתן לתלמידים על-ידי מדריכים ומעריכים משפיע על שביעות הרצון של התלמידים.
נושאים שעלו בחקר מקרים, המסייעים להגדיר שיפור זה כוללים:
- יצירת תקשורת ברמה אישית יותר.
- היכולת להביע נימה אישית.
- הנעת התלמידים.
- מתן מידע לתלמידים כיצד להשתפר.
- מכריח את התלמידים להקשיב לכל המשוב, ולא לבחור רק בחלקים שהם רוצים לשמוע.
- מספק חלופה לכתיבה בכתב יד שלעתים קרובות היא פסולה.
קישור לתקציר באנגלית