נחנך התיכון הווירטואלי בישראל

התיכון הווירטואלי, יוזמה משותפת של קרן טראמפ, משרד החינוך ומטח, נחנך בחודש ספטמבר 2012 באירוע חגיגי ומרגש, בהשתתפות תלמידי המחזור הראשון בפיזיקה. התלמידים הגיעו למטח מכל מרחבי הארץ: דימונה, שפרעם, קרני שומרון, שיטים בערבה ועוד. מטרת התיכון הווירטואלי היא להעלות את מספר התלמידים שיסיימו לימודי מתמטיקה ופיזיקה ברמה מוגברת, ולהביאם להישגים גבוהים.

באירוע הפתיחה נפגשו התלמידים עם חבריהם לכיתה הווירטואלית, הכירו את סביבת הלמידה בתיכון הווירטואלי, האזינו להרצאה של מרצה בכיר לפיזיקה, התנסו בפעילויות חקר בפיזיקה (בניית פריסקופ וחקר של מטוטלת), עברו סדנת ניהול זמן, ולסיום קיבלו ערכת מעבדה, עט אלקטרוני וספר לימוד. באולמות האירוע הייתה הרגשה אמיתית של התרוממות רוח, ושל לקיחת חלק באירוע היסטורי שייזכר ושיהווה נקודת מפנה במבנה בית הספר.

עם פתיחת שנת הלימודים החלו גם הלימודים בתיכון הווירטואלי. השנה נפתחו שש כיתות: שלוש כיתות בפיזיקה ושלוש כיתות במתמטיקה. בתיכון מלמדים שישה מורים נבחרים ו- 46 מתרגלים שהם סטודנטים מצטיינים ובעלי ניסיון בחונכות וירטואלית. בכיתות לומדים 125 תלמידים מ- 32 בתי ספר שונים מרחבי הארץ. בבתי ספר אלה אין אפשרות ללמוד את מקצועות הפיזיקה והמתמטיקה לבגרות מורחבת.

הקורסים בתיכון הווירטואלי נלמדים במלואם ברשת במודל Fully Online. שבוע הלמידה כולל: שיעורים סינכרוניים עם מורה, בכיתה בת 20 תלמידים, תרגול סינכרוני עם מתרגל בקבוצות קטנות של שלושה תלמידים, תרגול עצמאי של התלמידים באמצעות תוכן אינטראקטיבי עשיר, מעבדות חקר וירטואליות ומערך מבדקים ומשובים.

המורים והתלמידים פוגשים בדרכי הוראה ולמידה אחרות. הם חדורי מוטיבציה ומתמודדים היטב עם האתגר החדשני. התלמידים מביעים שביעות רצון גבוהה במיוחד - השיעורים מעניינים וברורים, והם חשים את רשת התמיכה העוטפת אותם .

לאתר משרד החינוך

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya