נוכחות רגשית, למידה וסביבת למידה מקוונת
Cleveland-Innes, Martha and Campbell, Prisca. "Emotional Presence, Learning, and the Online Learning Environment", International Review of Research in Open & Distance Learning; 2012, Vol. 13 Issue 4, p269-292.
למרות ההוכחה שיותר ויותר תלמידים עסוקים בהתנסות בלמידה מקוונת, עדיין לא אומתו הפרטים לגבי המעבר של מורים ותלמידים לסביבת הלמידה החדשה.
בעוד שמצופה כי טכנולוגיות חדשות יהפכו את העבודה לקלה יותר, הן גם מערבות פיתוח של יכולות חדשות.
שינוי זה עשוי, לכשעצמו, לעורר תגובה רגשית, וחשוב יותר, הרגש עשוי להשפיע על ההתנסות בלמידה מקוונת.
קיים ידע זמין רב לגבי ההשפעה של הרגש על הלמידה, אבל לא קיים ידע מעין זה לגבי רגש ולמידה מקוונת.
מחקר זה מציג הוכחה מחקרית לגבי רגשות הנוכחים בסביבות מקוונות, ונתונים אמפיריים המציעים שנוכחות רגשית עשויה להתקיים כאלמנט בסיסי ומסייע בקהילה מקוונת של חקירה.
קישור לתקציר המאמר באנגלית
ראה גם:
החשיבות של להיות אדם : נוכחות רגשית של מרצים בקורסים מתוקשבים