מתמטיקאים ואירועים גדולים בתולדות המתמטיקה

הספר מתמטיקאים ואירועים גדולים בתולדות המתמטיקה הוא השני בסדרה של דני ספרים מאת בנו ארבל בהוצאת מכון מופ"ת. הספר הראשון קיצור תולדות המתמטיקה הופיע באפריל 2005. שני ספרי הסדרה צומחים מהגישה ההתפתחותית בהוראת המושגים המתמטיים, הרואה בהצגת מסלול ההשתלשלות ההיסטורית של הרעיונות המרכזיים של המושגים המתמטיים שהשפיעו על החשיבה בכלל ועל המתמטיקה בפרט – דרך הוראה מרתקת ובעלת השפעה על הלומדים.

בספר שלפנינו שמונה אירועים חשובים בתולדות המתמטיקה המלווים בביוגרפיות של מתמטיקאים שתרמו לאותם אירועים. האירוע פותח הוא התגלית של האפס, אחת התגליות הגדולות בתולדות האנושות. "התקלה המופלאה" שהובילה לתגלית זו שינתה את פני האנושות כולה. היא הפכה את החשבון ועמו את המתמטיקה לנחלת הכלל. המצאת הלוגריתמים "הכפילה" את חייהם של האסטרונומים ולא רק את שלהם. משפט אי-השלמות של גודל הוכיח שהמתמטיקה אינה שלמה ושהאדם לעולם לא יגלה את כל סודות היקום.
פרופסור בנו ארבל פרסם מספר ספרים: בעיות נבחרות במתמטיקה אלמנטרית, אסטרטגיות לפתרון בעיות מתמטיות (שני כרכים), בעיות עם עקרון ורעיון, הזמנה לפתרון בעיות מתמטיות (שלושה חלקים), קיצור תולדות המתמטיקה. שני ספרים שטרם יצאו לאור הם: מחקר מתמטי באמצעים אלמנטאריים ובעיות בעולם הממשי ומספרים מרוכבים.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya