משפטי מיפוי ורשתות סמנטיות ככלים העוזרים לפרחי הוראה – המקרה של שיעורי מתמטיקה
מאת: אמאל שריף-רסלאן
מילות מפתח:
דרכי הוראה
דרכי ייצוג
הבניית ידע
הוראה
הוראת מתמטיקה
הכשרת מורים
מיפוי ידע
משפטי מיפוי
מתמטיקה
ניתוח מצבי למידה
ניתוח תצפיות
סטודנטים להוראה
פרחי הוראה
רשתות סמנטיות
מקור:
Proceedings of the fourth conference on teacher education June 23-27, 2002. Achva college of education,
במאמר זה מציעה המחברת כלים להכוונת הסטודנט לניתוח התצפיות בשיעור בהתמקד על סוגי הידע השונים הדרושים למורה כדי להתפתח במקצוע ההוראה. שני הכלים העיקריים לניתוח התצפיות בשיעורים בהתנסות בהוראה:
א. רשת סמנטית (semantic net)
ב. משפטי מיפוי (mapping sentence)
סיכום: הרשתות הסמנטיות עוזרות לפרח ההוראה ללמוד את מבנה הידע של המושגים הפדגוגיים של המורה במיוחד לאור ההתבססות על מבנה ידע של המורה המומחה. מדוע? הרשת הסמנטית של מורה מומחה מפותחת ולרוב קיימים בה קשרים בין כל המושגים שהוצגו בשיעור, ואכן ניתוח כזה יעזור לפרח ההוראה לראות קשרים כאלה כבר בתחילת דרכו.
yyya
המאמר מאוד מעניין , הייתי מעונית להסתייע בעקרונותיו בהדרכה פדגוגית בגני הילדים.אשמח ללמוד את הנושא בצורה מעמיקה .דינה