משוב דיגיטלי של המורה

מאת: Doug Johnson


Johnson, Doug. Electronic Feedback, Educational Leadership 70. 1 (Sep 2012): 84.

תקשוב חינוכי אינו משפר בהכרח את הישגי התלמידים, אך יש בו כדי לשפר את המוטיבציה שלהם. המאמר טוען כי מרבית המורים מתעלמים מיכולות המערכות המתוקשבות לפתח משובים עם התלמידים. התלמידים שכותבים את מרבית העבודות שלהם באמצעות המחשב בבית , לרבות איסוף ממוחשב ועריכה נאלצים להדפיס את העבודות ולמסור אותם בצורה אנאלוגית למורה. המשוב של המורה על העבודות או המטלות לא יחזור אליהם בצורה דיגיטלית אלא בצורה איטית באופן אנאלוגי. המאמר מציע אמצעים מתוקשבים שונים לשיפור המשוב הדיגיטלי של המורים לתלמידים , ביניהם התקנת תיבת קבצים מרכזית לכיתה באמצעות יישום הDROPBOX או גוגל דוקס.

מנקודת מבטו של התלמיד , אמצעים טכנולוגים אלו יוכלו לשפר משמעותית את המשוב של המורה. המורה יכול גם להגיב בדוא"ל אחרי קבלת עותק העבודה באמצעות תיבת הקבצים של הכיתה . פתרון טכנולוגי משמעותי יותר לסוגיית המשוב  הדיגיטאלי בין תלמידים ומורים הוא יצירת פורטפוליו דיגיטאלי לכל תלמיד באינטרנט שימשיך וילווה אותו מכיתה לכיתה בביה"ס. שם גם יופיעו ויתועדו כל משובי המורים שלימדו את התלמידים. לפני שעוברים לפתרון שיטתי או פורטפוליו דיגיטאלי עדיף להתקין בהקדם תיבת קבצים בכיתה תוך ניצול התכונות של יישום הדרופבוקס.

כל התהליכים הטכנולוגיים המתקדמים האלו צריכים גם להבטיח גם שתגובת המורה והמשובים שלו יהיו יותר מהירים ויגיעו בזמן סביר לתלמיד המצפה למשוב .  כך לדוגמא, המורה לא חייב לסיים את כל בדיקת העבודות של הכיתה ורק אז לשלוח משוב . הוא יכול להעביר משוב פרטני בדוא"ל לתלמיד ברגע שסיים לקרוא את העבודה/מטלה שלו.

היתרון הטכנולוגי : תוכנת Dropbox היוצרת תיקייה במחשב ומסנכרנת את התוכן שלה עם אתר Dropbox בכיתה

איך לחלוק קבצים בקלות בדרופבוקס (Dropbox)

Dropbox: A Superb Classroom Tool

Dropbox and Shared Classroom Tablets

ראה גם :
כיצד Dropbox שינה את פני בית הספר


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    נשמע מעניין. מסכים מאד עם הפתיחה.אשתדל לקרוא בעיון בקרוב.

    פורסמה ב 21/09/2012 ע״י שחר עוז
    מה דעתך?
yyya