משבר ההוראה: לקראת הכשרת מורים מתוקנת

תוכן העניינים
 
שער ראשון. תהליכים ומגמות בהכשרת מורים: רקע היסטורי והשוואתי. ההכשרה להוראה: תמונת המצב בעולם ובארץ ומבט לעתיד / תמר אריאב -- מדיניות הכשרת עובדי הוראה וחינוך בישראל: מה אפשר ללמוד מהוועדות ומניירות העמדהבעבר ובהווה ביחס לעתיד? / יובל דרור -- שער שני. העצמה תרבותית וחברתית של המורים כמחוללי שינוי. בעיקר אינטלקטואלים ונדיבים: על טיפוחם והכשרתם של אנשי חינוךראויים לשמם / נמרוד אלוני -- מלאכת ההוראה כיצירת אמנות / אריאלה עצמון -- התפקידים החברתיים של המוסדות להכשרת מורות / רון הוז, ענת קינן -- שער שלישי. שינויים מערכתיים בהכשרה להוראה. השינוי הנדרש במאפייני המועמדים להוראה, בהכשרתם ובפיתוחם המקצועי / שלומית אבדור -- גיוס להוראה של אקדמאים בוגרים המבקשים קריירה שנייה והכשרתם (החלופית) בסטנדרט גבוה / דרורה כפיר
 
שער שני . ועדת דוברת ועתידן של המכללות לחינוך / אברהם יוגב --תקופת ההתמחות בהוראה: גשר בין ההכשרה הראשונית לבין ההתפתחות המקצועית המתמשכת שלהמורים / קארי סמית, רבקה רייכנברג -- מבחני רישוי למורים: עליית מדרגה או זנב המכשכש בכלב? / צפורה ליבמן -- שער רביעי. שינויים בבית פנימה: בין הכשרה אקדמית לניסיון מקצועי. האומנם הכשרה מיותרת? על ייחודה של הכשרת המורים האקדמית / שלמה בק -- מחקר פעולה: מרחב להתפתחות פרופסיונלית בהוראה / מיכל צלרמאיר -- דפוסי הדרכה פדגוגית: מגישה יישומית לגישה התנסותית-קונסטרוקטיביסטית / אשר שקדי -- פרופסיונליזציה של החינוך הבלתי פורמלי: דיון בכמה כיוונים / דיאנה סילברמן-קלר -- סיכום: המשבר בהכשרת עובדי הוראה וחינוך - אפיונים והצעות לתיקון / דרורה כפיר, תמר אריאב.
 
  מכון ון ליר בירושלים והוצאת הקיבוץ המאוחד
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya