מרכז הוראה חדש של נירה אלטלף לשיטת ליט"ף

גם בגיל 70 פלוס ממשיכה נירה אלטלף להתרוצץ בין בתי ספר ולדאוג שדור העתיד ילמד לקרוא. אלטלף, שזכתה על פועלה בפרס החינוך,  הקימה לאחרונה מרכז הוראה שבו היא מיישמת את שיטתה.
 את שיטת ליט"ף  (למידה יחידנית טיפולית פעילה) פיתחה בעקבות התנסות בשטח כיועצת חינוכית ובהמשך כמפקחת ארצית באגף חטיבת הביניים במשרד החינוך. הנחת הבסיס של השיטה היא שפענוח סימני הכתב הוא המפתח להבנת הנקרא. הוראת השיטה, המתאימה גם לילדים עם לקויות למידה, נעשית פרונטלית ובקבוצות קטנות או בצורה אינדיווידואלית, תוך אפשרות להתקדם בקצב אישי. המרכז החדש שפתחה מיועד לשרת ילדים הזקוקים לתמיכה בקריאה ובכתיבה מעבר לתוכנית הלימודים בבית הספר. דגש נוסף יושם על שיתוף ההורים והמשפחה כולה במשימה באמצעות סדנאות וחוגים משותפים להורים ולילדים.

ראה גם :

Slide 1


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    נירה שלום וחג שמחאחרי חצי שנה של עבודה עם המתקשים בקריאה – והכנת החונכים מכיתה ה'התחלנו בשבוע האחרון את העבודה , כלומר ,פגישה שבועית עם החונכים ופגישה שבועית של הילדים עם החונכים ועבודה משותפת על טקסטים ( לפי ההנחיות שהגדולים מקבלים יום קודם ,) מי שמביט מן הצד רואה שותפות יפה בין הגדולים לקטנים , נותר לי רק לראות כמה זה מקדם באמת את הבנה והשליטה במיומנויות העבודה בכתב.עוד אנחנו מאד לחוצות לקראת המיצ"ב ….. וככה נגמרת לי עוד שנה.מירון , בעלי ,טרם החלים ועוד צפויות לנו כמה הרפתקאותאספר לך עוד כשיהיה לי משהו רלוונטילהתראות ולהשתמעמירי מירושלים

    פורסמה ב 28/02/2010 ע״י מירי מרדלר
    מה דעתך?
yyya