מקוריים: כיצד נון-קונפורמיסטים מניעים את העולם

מאת: Adam Grant

Relevant Reads. Educational Leadership. Summer2016, Vol. 73 Issue 9, p9-9.

Originals: How Non-Conformists Move the World by Adam Grant. Viking, 2016

מה משותף לסוכני שינוי בבתי ספר וליזמים בסטארט-אפים בעמק הסיליקון? הם מה שאדם גרנט (Adam Grant) מכנה "מקוריים" (originals). "מקוריות מתחילה ביצירתיות: יצירת מושג שהוא גם חדש וגם מועיל. אך זה אינו נעצר שם. מקוריים הם אנשים הנוטלים את היוזמה להפוך את החזון שלהם למציאות", הוא כותב.

גרנט מסביר כיצד מקוריים מממשים את הרעיונות שלהם ומייעץ כיצד לשלוט בתהליך זה, כולל כיצד לשלוט בסיכון, לזהות רעיונות מקוריים כשאתה רואה אותם, להשמיע את קולך, ליצור שותפויות, וכמו הכותרת של אחד הפרקים, "לנענע את הסירה ולהשאיר אותה יציבה" באותו הזמן. גרנט מבסס את עצתו במחקר מבלי להיתקע בו ומספק דוגמאות רבות של מקוריים מכל המקצועות.

גרנט מתייחס גם לדור הבא של סוכני השינוי – אלו היושבים בכיתות שלנו. באופן מפתיע, הוא אומר שילדי פלא אינם גדלים לעיתים קרובות להיות מקוריים: "כשהם מופיעים בקרנגי הול, זוכים באולימפיאדת המדעים, והופכים לאלופי שחמט, קורה דבר טרגי: האימון יוצר שלמות, אך הוא אינו יוצר חידוש".

כך כשם שאנו מתירים לעצמינו לאתגר את הסטטוס-קוו ולצאת מהקווים, כיצד עשויים התלמידים שלנו ליהנות מאותן ההזדמנויות? גרנט מציע שבמקום להתעקש שתלמידים יצייתו לחוקים של משחקים מבוססים, עלינו לעודד אותם להמציא משחקים משל עצמם. בעשותם זאת, גם המורה וגם התלמיד ילמדו שיעור חשוב: "מקוריות איננה מאפיין קבוע. היא בחירה חופשית". קריאת ספר זה היא צעד ראשון טוב בבחירה זו.

להרצאת טד של אדם גרנט בנושא "ההרגלים המפתיעים של הוגים מקוריים"

לסקירה באנגלית

ראו גם:

כשאמריקה התאגידית גילתה שאפשר לעשות כסף מאלטרואיזם

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya