מצגת מלווה שיעור או: כיצד לגרום לתלמידים להיות פעילים במהלך שיעור?

הסוגיה של שילוב מצגות בשיעור בביה"ס ממשיכה להעסיק מורים איכותיים בישראל , למרות שממצאי מחקר מלמדים כי שיעורים מרתקים אינם תלויים במצגות אלא בהפעלת התלמידים בצורה שונה . מאמרון שכתבה המורה והמחנכת רותי בן ישי משקף את הדילמה הקיימת לגבי שימוש במצגות ככלי עזר בהוראה.

"מצגת מלווה שיעור" צריכה להיות כזו, שהתלמידים לא "יבהו" בה, בעת שהמורה מדברת. עליה להיות גורם מעורר חשיבה, מסקרן, מצחיק, "מעורר פליאה" - השתאות. . . . רק שלא קל להכין כזו מצגת ( רותי בן ישי) .


למאמר של רותי בן ישי

ראה גם :

מצגות של מרצים בשיעור - נקודת המבט של הסטודנטים

תרבות הפאוארפוינט – כן ולא

New research: PowerPoint hinders the learning process

Research points the finger at PowerPoint


    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    חבל שהקישור למאמר של רות בן ישי לא עובד

    פורסמה ב 28/07/2022 ע״י מלי

    רותי, אין לי ספק שאת מורה מעולה, קראתי כבר לא פעם דברים שכתבת בענייני מצגות ומשחקים וזה מראה על חשיבה, עניין, התלבטויות ופריצות דרך. כל הכבוד! אני בעד מצגות שנותנות מימד נוסף לשיעור, לא עמוסות מלל, אלא בעיקר כוללות תמונות ושאלות מכוונות.

    פורסמה ב 02/09/2012 ע״י אורלי פרלמן

    רותי, שוב מתרשמת מרצונך לחדש, לנסות, לשתף. צוות היסטוריה במטח מנסה לפצח את הכיוון הזה. ראי דוגמת מצגות שהעלינו כמלווה את ספר הלימוד לכתה ז. העיקרון המנחה היה מעט מלל, ייצוגים חזותיים, ושאלות.במקביל בקרוב נעלה דגם נוסף של מצגות בהן ישולבו כלים משחקיים, קריינות, וגם יותר מלל – אני רואה בסוג זה של מצגות אמצעי ללמידה עצמית.http://toldotofakim.cet.ac.il/ShowItem.aspx?ItemID=62d07014-5d4e-44fa-aad3-19d541cb82a2&lang=HEB

    פורסמה ב 06/09/2012 ע״י קציעה טביביאן
    מה דעתך?
yyya