מצגות לא חייבות להיות שעמום המחץ: הכירו את פרזי

מאת: ארז רונן , "חורים ברשת"
אין דרך להתחמק מזה: אם אתם משתמשים ב-Power-Point כדי ליצור מצגות – סביר להניח שהן נראות בדיוק כמו מיליון ואחת מצגות שכבר ראיתם. תוכנת המצגות של מיקרוסופט אמנם פופולארית מאוד ויחסית קלה לתפעול – אבל גם יוצרת, פחות או יותר, שטאנץ קבוע של מצגות, ורק אנשים יצירתיים במיוחד יצליחו להימלט ממנו וליצור מצגות שיראו מעניינות וחדשניות.
זו בעיה לא קטנה – במיוחד שבמהותן, מצגות צריכות לעניין את האנשים שצופים בהן. כשאלה כבר ראו רבבות של מצגות שנראות בדיוק כמו אלו שלכם – אין לכם יותר מדי סיכויים לעניין אותם.
Prezi שונה מ-Powerpoint  ברעיון הבסיסי של איך בנויות המצגות שבו. במקום סדרה של שקופיות עוקבות, אנחנו מקבלים משטח עבודה ענקי בגודלו, עליו אנחנו "מדביקים" אלמנטים שונים (טקסט, תמונות וכו’) בגדלים שונים. לאחר שסיימנו להכניס את האלמנטים ולעצב אותם כרצוננו (אפשר לשנות את הגודל וההטייה של כל אלמנט, כמו גם לצרף כמה אלמנטים תחת מסגרת אחת), ניצור "קו זמן" שיסדר את האלמנטים שלנו לפי סדר מסויים, כדי שנוכל לעבור ביניהם כמו במצגת.
התוצאה: מצגות שאלמנט המעבר בהם הוא בעיקר כזה של תקריב ושינוי הטייה. וזה נראה טוב, טוב מאוד אפילו – ובהחלט לא כמו מצגות של Powerpoint.

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    המייל שלי הוא לא של בית הספר

    פורסמה ב 15/12/2011 ע״י מירית עמרני
    מה דעתך?
yyya