מערכת קושיה – יצירה שיתופית של פריטי מבחן לצרכי הוראה והערכה

קרדיט : המרכז לחקר חברת המידע , אוניברסיטת חיפה

קושייה הינה מערכת מבוססת רשת האינטרנט המשמשת לפיתוח, ניהול ושיתוף פריטי ידע. המערכת נגישה תמיד בכתובת http://qsia.org
קושייה הינה מערכת פדגוגית חדשנית המאפשרת למידה עצמית וביצוע מבחנים מקוונים ללא מגבלות של זמן ומקום. זוהי מערכת פתוחה המאפשרת בצורה פשוטה לבצע הרשמה עצמית וניהול משתמשים.  ייעודה של המערכת הינו לעודד שיתוף ידע בקרב קהילות לומדות דרך ניהול מאגר ידע שיתופי, פתוח, רחב היקף ורב תחומי.

מערכת קושיה משרתת שלוש אוכלוסיות שונות:
• לומדים – המערכת מאפשרת ללמוד בצורה עצמאית או באמצעות משימות המוגדרות על ידי מורים.
• מורים – המערכת מאפשרת לנהל פריטי ידע תוך שיתוף עם מורים אחרים, ומאפשרת הכנת משימות לימודים בעזרת פריטי הידע. כמו כן, המערכת מאפשרת למורה לבחון את הישגי התלמידים.
• מנהלים (אדמיניסטרטורים) – המערכת מאפשרת ניהול של קבוצות הלומדים והמורים, ניהול המשתמשים במערכת, ניהול תחומי הידע ותחומים נוספים במערכת.
קושיה היא מערכת המראה פנים שונות לאוכלוסיות שונות. לפיכך, מתחלק המדריך הזה לשלושה חלקים: מבט הלומד, מבט המורה ומבט המנהל. חלקים מסוימים, כגון התחברות או הרשמה, משותפים לכולם.
http://qsia.haifa.ac.il/qsia/documents/QSIA_Teacher_guide.doc

הוראה בסיוע מערכת קושיה

תהליך יצירת תכנים לימודיים מורכב משלושה צעדים:
1. יצירת פריטי ידע (כדוגמא, שאלות).
2. יצירת צרורות המאגדים את הפריטים במסגרות הגיוניות (למשל, שאלות באלגברה לינארית). בצרור ניתן להשתמש מספר רב של פעמים, לקבוצות לימוד שונות ובזמנים שונים.
3. יצירת משימה לימודית המיועדת לקבוצת לימוד מסוימת בזמן מסוים (למשל, מבחן סוף סמסטר חורף 2003 לאלגברה לינארית, או תרגיל בית לכיתה ח').

עריכת תכנים במערכת קושיה
ניהול ועריכה של פריטים, צרורות ומשימות מתבצע באמצעות הספרייה של המורה. הספרייה כוללת תיקיות בהם נשמרים התכנים בדומה למחשב האישי.

מאמרים בנושא מערכת קושיה
http://qsia.haifa.ac.il/qsia/jsp/general/Articles.jsp


 

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya