מערכת ניהול הלמידה המתוקשבת מסוג Moodle
ראו מימין מצגת מצורפת.
החלטתה של האוניברסיטה הפתוחה בבריטניה להעביר בנובמבר 2005 את כל מערכת ניהול הלמידה המתוקשבת שלה לתוכנת הקוד הפתוח Moodle מעוררת עניין רב בעולם התקשוב החינוכי וזוכה לכותרות באתרי האינטרנט החינוכיים ברחבי העולם. לפני כמה חודשים החליטו גם בטכניון בחיפה להעביר את כל מערך הלמידה מרחוק למערכת Moodle והדבר מעיד על היתרונות של מערכת זו לניהול קורסים מתוקשבים באינטרנט. Moodle היא מערכת לניהול למידה הכוללת כלים לבנייה, עיצוב, ארגון וניהול של קורסים. פותחה ע"י Martin Dougiamas. המערכת מאפשרת בנייה של קורסים ברמות תיקשוב שונות. מבוססת על תוכנת קוד פתוח (GNU General Public License). המערכת תומכת תמיכה ב- 50 שפות כולל עברית, אנגלית, ערבית ורוסית. קהיליית משתמשים הכוללת מגוון מוסדות אקדמיים ב- 114 מדינות. המערכת היא Cross-Platform) Linux,Windows). המערכת כתובה ב. PHP. עקרונות גישת ההוראה הקונסטרוקטיבסטית היוו עקרונות מנחים לפתוח המערכת.
יתרונות פדגוגיים
פיתוח לומד עצמאי
פיתוח קהילה שיתופית לומדת
ארגון הקורס והשיעור
למידה רב חושית - שימוש במולטימדיה
למידה פעילה
למידה אינטראקטיבית/שילוב משוב
יתרונות ארגוניים למרצה
עדכון חומרי למידה באופן שוטף
פרסום ועדכון הודעות באמצעות לוח מודעות
הפנייה וקישור למקורות מידע מגוונים באינטרנט
מעקב רציף אחר התקדמות הסטודנטים - סטטיסטיקות שונות, בדיקה אוטומטית של תרגילים
יתרונות ארגוניים לסטודנט
נגישות לקורס בכל מקום (בו נמצא מחשב מחובר לתקשורת) ובכל זמן
קבלה והורדה של הודעות וחומרי לימוד מאורגנים - טקסטים, מצגות, שקפים, הודעות, תרגילי בית, בחינות, פתרונות
הגשת עבודות בית, תרגול עצמי
תקשורת ישירה עם סגל ההוראה
מאפיינים של המערכת
תוכנת קד פתוח
ממשק משתמש נוח
מנגנון לניהול קורסים
מנגנון לניהול קבצים
מנגנון להעלאה וארגון תכני הקורס
מגוון כלי הערכה
מגוון כלי תקשורת
מנגנון לניהול משתמשים
מנגנון לניהול ציונים
ניהול תכני הקורס
הוספת קשורים
הוספה נוחה של קישורים
קישור לאתרים
קישור בין קבצים, מטלות וכדומה בתוך אתר הקורס.
קישור לקבוצות דיון
כלי הערכה
בניה של מטלות מסוגים שונים כגון שאלות מסוג רב-ברירה, שאלות פתוחות וכדומה.
בניית מאגר שאלות
קבלה ומסירה של משימות באמצעות אתר הקורס (כולל מתן משוב על המשימות)
שילוב משוב "דינמי" במטלות
אפשרות למתן ציונים
קביעת לוחות זמנים לביצוע המטלה
שיוך קבוצות סטודנטים למטלות שאלות
עיצוב אתר הקורס
כלי נוח אשר יאפשר למרצה לעצב את האתר על פי טעמו ובהתאם לדרישות הקורס.
עיצוב מתבניות בסיסיות קיימות
הוספה של תבניות נוספות בהתאם לדרישות המשתמש
ניהול משתמשים
ניהול משתמשי המערכת:
הוספה מחיקה של משתמשים חדשים
עדכון פרטי משתמשים קיימים
יבוא פרטי משתמשים ממערכות אירגוניות חיצוניות
שיוך משתמשים לקבוצות
קביעת הרשאות:
הגדרת משתמשים וקבוצות משתמשים בעלי רמות סמכות שונות.
מאפשר לקבוע הרשאות שונות לתכנים שונים באתר.
ניהול ציוני משתמשים
הפקת דוחות של ציוני משתמשים
יצוא ציונים למערכות חיצוניות
עדכון ציוני משתמשים
כלי מערכת נוספים
עורך מתמטי
עורך HTML
מילון מקושר (Glossary)
שטח עבודה לשיתוף קבצים בין סטודנטים הכולל אפשרות להצגת התוצרים
מנגנון חיפוש
תכנון מערכי לימוד
Moodle ו-LAMS הן מערכות לימוד מקוון המשלימות זו את זו. הראשונה משמשת לצורך ניהול קורסים, ואילו השנייה משמשת לתכנון מערכי לימוד, בדרך כלל עבודה בקבוצה. האינטגרציה ביניהם מאפשרת לשלב את LAMS כיחידת פעילות בתוך Moodle, כיחידת לימוד עצמאית, או לשלב פעילות בתוך Moodle כיחידת פעילות בתוך LAMS. האינטגרציה באה לביטוי גם באיחוד תשתית אימות הזיהוי הנפרדות של שתי המערכות (single-sign-on). המדריך בקישור מדגים (בליווי תמונות מסך) את הצעדים הדרושים כדי לאחד את שתי המערכות.
http://linmagazine.co.il/moodle
ראו מימין מצגת מצורפת.
החלטתה של האוניברסיטה הפתוחה בבריטניה להעביר בנובמבר 2005 את כל מערכת ניהול הלמידה המתוקשבת שלה לתוכנת הקוד הפתוח Moodle מעוררת עניין רב בעולם התקשוב החינוכי וזוכה לכותרות באתרי האינטרנט החינוכיים ברחבי העולם. לפני כמה חודשים החליטו גם בטכניון בחיפה להעביר את כל מערך הלמידה מרחוק למערכת Moodle והדבר מעיד על היתרונות של מערכת זו לניהול קורסים מתוקשבים באינטרנט. Moodle היא מערכת לניהול למידה הכוללת כלים לבנייה, עיצוב, ארגון וניהול של קורסים. פותחה ע"י Martin Dougiamas. המערכת מאפשרת בנייה של קורסים ברמות תיקשוב שונות. מבוססת על תוכנת קוד פתוח (GNU General Public License). המערכת תומכת תמיכה ב- 50 שפות כולל עברית, אנגלית, ערבית ורוסית. קהיליית משתמשים הכוללת מגוון מוסדות אקדמיים ב- 114 מדינות. המערכת היא Cross-Platform) Linux,Windows). המערכת כתובה ב. PHP. עקרונות גישת ההוראה הקונסטרוקטיבסטית היוו עקרונות מנחים לפתוח המערכת.
יתרונות פדגוגיים
פיתוח לומד עצמאי
פיתוח קהילה שיתופית לומדת
ארגון הקורס והשיעור
למידה רב חושית - שימוש במולטימדיה
למידה פעילה
למידה אינטראקטיבית/שילוב משוב
יתרונות ארגוניים למרצה
עדכון חומרי למידה באופן שוטף
פרסום ועדכון הודעות באמצעות לוח מודעות
הפנייה וקישור למקורות מידע מגוונים באינטרנט
מעקב רציף אחר התקדמות הסטודנטים - סטטיסטיקות שונות, בדיקה אוטומטית של תרגילים
יתרונות ארגוניים לסטודנט
נגישות לקורס בכל מקום (בו נמצא מחשב מחובר לתקשורת) ובכל זמן
קבלה והורדה של הודעות וחומרי לימוד מאורגנים - טקסטים, מצגות, שקפים, הודעות, תרגילי בית, בחינות, פתרונות
הגשת עבודות בית, תרגול עצמי
תקשורת ישירה עם סגל ההוראה
מאפיינים של המערכת
תוכנת קד פתוח
ממשק משתמש נוח
מנגנון לניהול קורסים
מנגנון לניהול קבצים
מנגנון להעלאה וארגון תכני הקורס
מגוון כלי הערכה
מגוון כלי תקשורת
מנגנון לניהול משתמשים
מנגנון לניהול ציונים
ניהול תכני הקורס
הוספת קשורים
הוספה נוחה של קישורים
קישור לאתרים
קישור בין קבצים, מטלות וכדומה בתוך אתר הקורס.
קישור לקבוצות דיון
כלי הערכה
בניה של מטלות מסוגים שונים כגון שאלות מסוג רב-ברירה, שאלות פתוחות וכדומה.
בניית מאגר שאלות
קבלה ומסירה של משימות באמצעות אתר הקורס (כולל מתן משוב על המשימות)
שילוב משוב "דינמי" במטלות
אפשרות למתן ציונים
קביעת לוחות זמנים לביצוע המטלה
שיוך קבוצות סטודנטים למטלות שאלות
עיצוב אתר הקורס
כלי נוח אשר יאפשר למרצה לעצב את האתר על פי טעמו ובהתאם לדרישות הקורס.
עיצוב מתבניות בסיסיות קיימות
הוספה של תבניות נוספות בהתאם לדרישות המשתמש
ניהול משתמשים
ניהול משתמשי המערכת:
הוספה מחיקה של משתמשים חדשים
עדכון פרטי משתמשים קיימים
יבוא פרטי משתמשים ממערכות אירגוניות חיצוניות
שיוך משתמשים לקבוצות
קביעת הרשאות:
הגדרת משתמשים וקבוצות משתמשים בעלי רמות סמכות שונות.
מאפשר לקבוע הרשאות שונות לתכנים שונים באתר.
ניהול ציוני משתמשים
הפקת דוחות של ציוני משתמשים
יצוא ציונים למערכות חיצוניות
עדכון ציוני משתמשים
כלי מערכת נוספים
עורך מתמטי
עורך HTML
מילון מקושר (Glossary)
שטח עבודה לשיתוף קבצים בין סטודנטים הכולל אפשרות להצגת התוצרים
מנגנון חיפוש
תכנון מערכי לימוד
Moodle ו-LAMS הן מערכות לימוד מקוון המשלימות זו את זו. הראשונה משמשת לצורך ניהול קורסים, ואילו השנייה משמשת לתכנון מערכי לימוד, בדרך כלל עבודה בקבוצה. האינטגרציה ביניהם מאפשרת לשלב את LAMS כיחידת פעילות בתוך Moodle, כיחידת לימוד עצמאית, או לשלב פעילות בתוך Moodle כיחידת פעילות בתוך LAMS. האינטגרציה באה לביטוי גם באיחוד תשתית אימות הזיהוי הנפרדות של שתי המערכות (single-sign-on). המדריך בקישור מדגים (בליווי תמונות מסך) את הצעדים הדרושים כדי לאחד את שתי המערכות.
http://linmagazine.co.il/moodle
מערכת למידה מרחוק בעלת המון אופציות מאפשרת העלאת תכנים בצורה מסודרת ומקצועית והעברת תוכן הלימודים לתלמידים בצורה מקצועית.
שימושי מאוד.
עוד לפני שהתחלנו את הלמידה על הMOODIE ראיתי את התוכנה הזאת כמשהו עילאי ועכשיו לאחר קריאה אני מבינה שזה אחד התוכנות הכי מוצלחות ללמידה. יש בה המון אופציות ואפשרויות גם למורה וגם לתלמיד.
קודם כל המודל חוסך לנו מאוד זמן ואם אנחנו לא מבנים יכולים לחזור עד אין סוף הוא מאוד יעיל
אתר מוודל של עריית פתח תקווה עבור כל בתי הספר בעיר – מערכת תקשוב עירונית מלאה בדוגמאות פדגוגיות מעניינות !http://www.tikshuv.org.il/moodle/
אתר התנסות חופשית במערכת מוודל לכל בתי הספר בארץhttp://k12.shenkar.ac.il/
מערכת למידה מרחוק בעלת המון אופציות מאפשרת העלאת תכנים בצורה מסודרת ומקצועית והעברת תוכן הלימודים לתלמידים בצורה מקצועית.
שימושי מאוד.
עוד לפני שהתחלנו את הלמידה על הMOODIE ראיתי את התוכנה הזאת כמשהו עילאי ועכשיו לאחר קריאה אני מבינה שזה אחד התוכנות הכי מוצלחות ללמידה. יש בה המון אופציות ואפשרויות גם למורה וגם לתלמיד.
קודם כל המודל חוסך לנו מאוד זמן ואם אנחנו לא מבנים יכולים לחזור עד אין סוף הוא מאוד יעיל
אתר מוודל של עריית פתח תקווה עבור כל בתי הספר בעיר – מערכת תקשוב עירונית מלאה בדוגמאות פדגוגיות מעניינות !http://www.tikshuv.org.il/moodle/
אתר התנסות חופשית במערכת מוודל לכל בתי הספר בארץhttp://k12.shenkar.ac.il/