מערכת מתוקשבת להצבת מטרות בלמידה ובהדרכה

כל מומחי הלמידה הגיעו כבר מזמן למסקנה כי הצבת מטרות ללומדים במצבים מתאימים תורמת רבות לשיפור יכולות הלמידה ולהתקדמות. למעשה , זה מה שעושים החונכים /מאמנים, הם דבר ראשון מציבים מטרות ללומד/סטודנט בצורה נכונה וכך משיגים אצלו יותר מוטיבציה וכפועל יוצא גם התקדמות בציר הלמידה והידע הנרכש .לאחרונה פותחה בארה"ב מערכת מתוקשבת להצבת מטרות עבור לומדים/סטודנטים או עובדים הרוצים להתקדם מבחינה מקצועית ( מערכות הדרכה ארגוניות).

 המערכת הידועה בשם goalgetter היא עדיין בגרסת פיתוח , אך היא צפויה לתרום תרומה משמעותית ללומדים  מבוגרים בכלל ולסטודנטים בפרט.

 המערכת המתוקשבת מבוססת למעשה על עקרונות הלמידה ההתפתחותית והמצבית ומשמשת מעין חונך/מאמן וירטואלי ללומד. היא מסייעת ללומד להציב מטרות למצבים משתנים, מציעה עצות וטיפים ומעודדת רכישת מיומנויות. ניתן להשתמש במערכת זו ממחשב שולחני רגיל או ממחשבים ניידים וטאבלטים. המערכת המתוקשבת המיועדת ללמידת מבוגרים והדרכה ארגונית מאפשרת ללומדים להתחבר גם לעמיתיהם ברשת חברתית מקבילה תוך כדי הלמידה או ההיערכות ללמידה. מומחי הלמידה סבורים כי צפון עתיד רב למערכת זו ונקווה שתיושם גם במערכת החינוך .

למאמר באנגלית


    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya