מערכת "יונת הדואר" והמורים : יתרונות לבתי הספר ואתגרים לצוותי ההטמעה

המהלך האחרון של משרד החינוך להקמת מערכת דואר אלקטרוני שיתופית לכל המורים וגורמי החינוך הוא ללא ספק צעד ראוי וחשוב בתכנית התקשוב הלאומית. יחד עם זאת, הפוטנציאל העיקרי של המערכת החדשה הוא לא בהכרח התקשורת וההפצה המהירים לכל המורים ובין המורים, אלא היכולת של קבוצות עבודה חינוכיות בבתי הספר ליצור שיתופיות  ידע ביניהם באמצעות אחסנת קבצים משותפים במערכת הממוחשבת וגישה מהירה אליהם באינטרנט. המערכת  של פרויקט "יונת הדואר" כוללת  Disk on-Key’ פרטי ברשת, בנפח של 25GB, המאפשר אחסון, גיבוי ושיתוף קבצים בשרתים ייעודיים ומאובטחים. עוד מאפשרת המערכת המתוקשבת החדשה שילוב  Office 2010 באינטרנט (Office Web Apps). על מנת ליצור קבוצות עבודה שיתופיות בבתי הספר יהיה צורך בתהליך הטמעה לא-קצר ושינוי דפוסי החשיבה הנדרש ממורים לקהילות מורים מקוונות ודינאמיות המודעות לחשיבות של שיתופיות בידע פדגוגי ודידקטי באינטרנט.
בעיה נוספת שתחייב התמודדות של יועצים ארגוניים בהטמעת המערכת המתוקשבת היא שאלת הקשר הממוחשב בין המורים להורים כפי שמדווחת המורה  והמחנכת  טלי ברגר בבלוג שלה : "מתוך שיחות, בחדר המורים, על נושא המייל מול ההורים עולים הרבה מאד התנגדויות מצד הצוות בשימוש בכלי זה"  

    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    הטמעת תקשורת ארגונית-פדגוגית בבתי הספר מתרחשת ממילא במסגרת תכנית התקשוב 2010 (כרגע מיושמת במחוז צפון ודרום), כך שהתנגדויות לשימוש בדוא"ל לצרכי התנהלות תקינה כמעט ואינם רלוונטיים, או לפחות יש להתעלם מהם, שכן הם פרפורי פרדגימת "מה אני צריכה את זה"?בהזדמנות זו עיינו בהרחבת נהלים מוצעים של שימוש בדוא"ל בבתי הספר http://ianethics.com/?page_id=2375, שהתאמה שלו לכל בית ספר תשים קץ לאי ההתמודדות עם המציאות ההכרחית האמת, וכל התנגדות נוספת הופכת את המתנגד פשוט לבלתי רלבנטי למערכת.

    פורסמה ב 10/01/2011 ע״י אברום רותם

    מה שכן רלוונטי היא הבחירה השגוייה במערכת קוד סגור, עם ממשק מיושן שלא מאפשרת התממשקות עם התלמידים ועל כן אינה רלוונטית לעתיד התקשוב. אף יליד טכנולוגי לא ישתמש בממשק כל כך לא טבעי ולא נוח כדוגמת ממשק האאוטלוק שביונת הדואר.

    פורסמה ב 25/07/2011 ע״י נדב בדריאן

    שמי טל ואני מנהלת את פרויקט יונת דואר מטעם משרד החינוך.אבקש להגיש לנדב ולעדכן כי יונת דואר מאפשרת עבודה עם תלמידים, את פרטי התלמידים ניתן לייבא באמצעות קובץ CSV או להכניסם ידנית.כמו כן פרטי עו"ה נמצאים במערכת באלפון כתובות ארגוני ומתעדכנים ברמה יומית ובכך מאפשרים עבודה שיתופית.יונת דואר מאפשרת עבודה עם חשבונות דוא"ל נוספים ע"י יצירת "חשבונות מקושרים".עבודה נעימה :)בברכה,טל

    פורסמה ב 16/11/2011 ע״י טל ספיר
    מה דעתך?
yyya