מערכת הכשרת המורים של אנגליה 'התקלקלה'


Richardson, H. (2013, July 30). England's teacher training system 'broken down'. BBC News. Retrieved August 8, 2013, 

 מערכת תכנון הכשרת המורים באנגליה התקלקלה ומסתכנת במחסור עתידי של מורים, אומר צוות חשיבה אוניברסיטאי.

משרד החינוך החליף כ-9,000 מקומות הכשרת מורים מאוניברסיטאות ישירות לבתי ספר תחת תכנית הזיקה הישירה (School Direct programme).

אולם מחקר מיליון+ (Million+) מנבא, שהואיל ורק 45% מהמקומות יתמלאו, יהיו פחות 3,000 מורים שיוכשרו עד 2014.
הממשלה אמרה שמנהלים בחרו "רק את הבוגרים המבריקים ביותר".

דוברת מטעם משרד החינוך הבריטי אמרה שהתכנית היא "תגובה למה שבתי הספר אמרו לנו שהם רוצים, תפקיד גדול יותר בבחירה ובגיוס מתמחים עם פוטנציאל להפוך למורים מעולים".

הדוברת אמרה שהתכנית התגלתה כ"פופולרית ביותר". עד מאי כ-22,500 אנשים הגישו מועמדות למחצית ממספר זה של מקומות.
היא הוסיפה שמנהלים היו בררנים בצדק, בקבלת בוגרים עם המיומנויות הגבוהות ביותר בלבד.

הוועדה הנבחרת לחינוך של בית הנבחרים (The Commons Education Select Committee) הבריטי עורכת חקירה בהכשרת מורים ופרסמה זה עתה ראיות שהוגשו אליה.

בראיות שלה לוועדה, אמרה פאם טטלו (Pam Tatlow), מנכ"לית מיליון+ – צוות חשיבה המייצג גם אוניברסיטאות חדשות יותר – שתכנית הזיקה הישירה, המתמקדת במשימה של הכשרה מבוססת בית ספר, הוכנסה "ללא כל הערכה חזקה בנוגע להשפעה שלה על היצע המורים".

"שרים אומרים שעל בתי הספר להוביל את ביצוע הכשרת המורים, אך ברור שהדבר לא יבטיח את מספר המורים המיומנים שיידרש על ידי בתי הספר ברחבי המדינה בעתיד".

"אוניברסיטאות שהובילו תכניות מצליחות מאוד להגברת המומחיות של מורים לעתיד, בנושאי התמחות מרכזיים שקיים בהם מחסור, אינם זוכים להקצאה מספרית".

היא הוסיפה: "ההשפעה המשולבת של משטר המשרד לתקנים בחינוך (Ofsted) אשר תחתיו פחות בתי ספר מסווגים כמעולים, כללים חדשים המונעים מאוניברסיטאות המוערכות כספקיות של הכשרת מורים טובה שתהיה להן ערובה כלשהי למספרים בהכשרה, והעברת מקומות הכשרת המורים לבתי ספר אשר בבירור מתקשים לגייס מועמדים מתאימים יצרה מכשול משולש".

"כתוצאה מכך המערכת הלאומית לתכנון והעברת המספר המתאים של מורים מוסמכים ומיומנים התקלקלה".

גברת טטלו הוסיפה: "אוניברסיטאות שניצבו במרכזה של הכשרת מורים באיכות גבוהה נדחקות הצידה ומצופה מהן שייטלו את כל הסיכונים ללא ערובה של מספרים בהכשרה. זה כמובן בלתי נסבל".

"חברי פרלמנט צריכים להיות מודאגים מאוד מכך שספקי השכלה גבוהה מכובדים ומוערכים ישימו קץ להכשרת מורים בכללותה בשל אי-הוודאות שנוצרה".

היא אמרה: "במקום להרחיב את התכנית, מספרי תכנית הזיקה הישירה אמורים להצטמצם ב-2014-15 ואסטרטגיה לאומית נאותה להביא יציבות מה ושכל-ישר חזרה אל תוך המערכת".

קווין ברנאן (Kevin Brennan), שר הצללים של בית הספר ממפלגת הלייבור, אמר ש"כישלון ואי-כשירות הממשלה מורה על כך שקיים כעת משבר בגיוס מורים".

"כבר ראינו 6,000 מורים נוטשים את הפרופסיה במשמרת [של ראש הממשלה דייוויד קמרון (David Cameron)], כעת נראה שיהיה גירעון של 3,000 מתמחי הוראה בנוסף לכך".

"זהו סיכון אמיתי לסטנדרטים, והורים יהיו מודאגים"

דייוויד קמרון ( ראש הממשלה הבריטית) מזיק לסטנדרטים בכך שהוא מאפשר למורים ללא הסמכה להיכנס לכיתות שלנו".
"זוהי אינה תשובה למשבר הגיוס שהוא יצר. לתלמידים מגיע יותר".

מחקר המיליון+ מגיע לאחר שניתוח בידי מומחה מוביל לגיוס מורים, פרופ' ג'ון האוסון (John Howson) מאוניברסיטת אוקספורד ברוקס, חשף שעד תחילת יולי 2013 בתי ספר קיבלו רק 5,000 מתמחים במסגרת התכנית.

לדיווח המלא בBBC

ראה גם : ההכשרה של המורים: הניסיון האנגלי

 ביקורת על מערכת הכשרת המורים באנגליה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya