מערכת ארגון משאבים רב-שכבתית ומכוונת מפה עבור למידה מקוונת מכוונת עצמית המשולבת בלמידה מבוססת קהילה

מאת: Hangyu Li

Li, Hangyu; Hasegawa, Shinobu; Kashihara, Akihiro. "A multi-layer map-oriented resource organization system for web-based self-directed learning combined with community-based learning", Research & Practice in Technology Enhanced Learning, 12/1/2015, Vol. 10 Issue 1, p1-28.

הסוגיה העיקרית שבה עוסק מאמר זה היא כיצד לשפר את מצב הלמידה של למידה מכוונת עצמית בחיפוש ובארגון משאבים מהרשת.

במאמר זה, המחברים מציעים ראשית מודל של מפה רב-שכבתית הממחיש התנהגויות למידה בסיסיות בעת שימוש ברשת לצורך איתור וארגון משאבי הלמידה.

המודל מספק ללומדים את המבנים של המשאבים שנמצאו, הכלים לניהול הסמנטי שלהם, וגם שיטה פשוטה לשתף את המשאבים דרך ייצוג המפה.

פותחה גם מערכת אשר מבוססת על המודל המוצע המאפשרת ללומדים אינדיבידואלים לאתר בקלות משאבי למידה מתאימים מהרשת על ידי התייחסות למפות משאבים וגם לארגן אותן כמפות נושא אישיות.

כלמידה מבוססת קהילה, על ידי התייחסות למפת נושא של קהילה הממזגת את כל מפות הנושא האישיות שנוצרו על ידי לומדים אינדיבידואליים מכוונים עצמית, הלומדים יכולים לשתף את המשאבים שלהם ולשלב משאבים של לומדים אחרים בנושאי הלמידה שלהם.

כתוצאה מכך, הלומדים מארגנים מחדש את מפות הנושא האישיות שלהם על ידי לקיחת המשאבים ממפות הנושא של הקהילה ובאותו הזמן תורמים למפת הנושא של הקהילה באמצעות מפות הנושא האישיות שלהם.

חקר מקרה שנערך כדי להעריך את האפקטיביות של המערכת הציג מספר תוצאות חיוביות אשר תיקפו את הצעת המחברים.

קישור למאמר המלא באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya