מעבר לידיעת העובדות, כיצד נגיע לרמה עמוקה יותר של למידה?

בעוד שמחנכים ממשיכים לבחון את הדרכים הטובות ביותר להוראה וללמידה, מתחיל להתגלות לקסיקון חדש המתאר גישה מסוימת אחת – למידה עמוקה יותר. הביטוי מרמז על חווית למידה עשירה לתלמידים המאפשרת להם באמת להעמיק בנושא כלשהו ולהבין אותו בדרך הדורשת יותר מאשר שינון העובדות בלבד.

היסודות היוצרים גישה זו אינם בהכרח חדשים – מורים מעולים עשו שימוש בטקטיקות הללו במשך שנים. אולם עתה ישנה תנועה לאגד את החלקים השונים המגדירים את גישת הלמידה העמוקה יותר, ולהפיץ את הידע ממורה למורה, ומבית ספר לבית ספר באמצעות מוק (MOOC) של למידה עמוקה יותר.

ששת הכישורים המגדירים למידה עמוקה יותר הם: שליטה על תוכן, חשיבה ביקורתית, תקשורת יעילה בכתב ובעל פה, שיתוף פעולה, לימוד כיצד ללמוד, ופיתוח דפוסי חשיבה אקדמיים.

דרך קלה אחת לנסות למידה עמוקה יותר היא לשאול תלמידים מה מעניין אותם. ללא כל מטרה הקשורה לתכנית הלימודים בראש, שאל אותם באמת ובתמים מה חשוב להם. כתוב את הרעיונות על הלוח וקבץ אותם, תוך חיפוש נושא שיוצר מסגרת-על מקשרת.

למאמרון המלא

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya