מעבר לארבעת קירות הבניין שלי: חקר מקרה של Edchat# כקהילת מעשה

Britt, V. G., & Paulus, T. (2016). Beyond the four walls of my building”: A case study of #Edchat as a community of practice. American Journal of Distance Education, (30)1, 48-59.

המטרה של חקר מקרה זה של Edchat#, קבוצת מחנכים שנפגשת מדי שבוע בטוויטר, הייתה לחקור התפתחות מקצועית בלתי פורמלית מבעד לעדשות של תיאוריית קהילות המעשה (communities of practice). נותחו תצפיות בצ'אטים, ראיונות עם המשתתפים ומסמכים ארכיוניים.

Edchat# שיקף היבטים מסוימים של קהילת מעשה, כולל חפיפה בתיאור של מי שייך אלייה, קשרים הדדיים ממושכים, העדר פתיחה מקדימה בשיחות, הצבה מהירה של בעיה לדיון וזרימת מידע מהירה.

המחברים חוקרים כיצד אינדיקטורים אלה חופפים עם הפרקטיקות הטובות ביותר בהתפתחות מקצועית וממליצים שמנהלים ילמדו ממה שמתרחש במרחבי המדיה החברתית כאשר הם פועלים לטובת תמיכה בלמידת מורים.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

ראו גם:

הכנסת לוח דיונים של טוויטר כדי לתמוך בלמידה בסביבות למידה מקוונות ומשולבות

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya