ממצאי מחקר : ניהול למידה מקוונות באמצעות פייסבוק

מאת: Wang Qiyun

 Wang, Qiyun; Woo, Huay Lit. Using the Facebook group as a learning management system: An exploratory study, British Journal of Educational Technology 43. 3 (May 2012): 428-438.

השימוש הגובר ברשת החברתית של פייסבוק על ידי מרצים ואנשי חינוך ברחבי העולם הביא גם להתעניינות רבה וסקרנות לגבי אפשרויות הניצול של פייסבוק כמעטפת לתקשוב חינוכי . במחקר הנוכחי שנערך במכון להכשרת מורים בסינגפור נבדקה האפשרות של שימוש בפייסבוק כמערכת לניהול קורס מתוקשב בגישה של ניהול קורס מקוון בגישת LMS לניהול קורסים מתוקשבים.

ממצאי המחקר התייחסו לשני קורסים מתוקשבים בהם למדו הסטודנטים באמצעות הפייסבוק עם המאפיינים העיקריים המקובלים בקורסים מתוקשבים.

ממצאי המחקר מלמדים כי הסטודנטים היו מרוצים מהליכי הלמידה המקוונת באמצעות הפייסבוק וכי ניתן בהחלט ליישם מאפיינים של LMS בלמידה כזו .

 עם זאת, היו גם אילוצים כמו חוסר היכולת להעלות קבצים לקבוצת הפייסבוק ( הערת מערכת פורטל מס"ע : אילוץ זה בא על פתרונו המלא בחודש יולי 2012 כאשר מנגנון חדש של פייסבוק מאפשר העלאת קבצים גם בקבוצה ייעודית ) .

 בעיה נוספת הייתה ההרגשה של הלומדים כי הפרטיות שלהם לא נשמרה ולכן הרגישו לעתים לא בנוח (הערת מערכת פורטל מס"ע : ניתן לפתור בקלות אילוץ זה על ידי הפיכת הקבוצה לקבוצה סגורה) .

ראה גם :
קבוצת לימוד בפייסבוק – האם יכולה לשמש כתחליף למערכת ניהול למידה?

יחידת הוראה בפייסבוק: "היסטוריה – לא מה שחשבתם"

פייסבוק בכיתה , ממרחב חברתי למרחב פדגוגי שיתופי


    לפריט זה התפרסמו 4 תגובות

    הרי כבר דובר רבות: ההתעקשות הלא מובנת להכיל הכל בכלי אחד מכשילה, טועה ומטעה. הפייס הוא מצוין לצורך התנהלות האינטראקציה (בקבוצה סגורה ואפילו סמויה), וכל ההתנהלות עם הקבצים/ כולל LMS כבד יותר ניתן לעשות על כלי הולם למטרה זו, אך לשזור זאת אחד בשני באופן שקוף ושלום על ישראל…

    פורסמה ב 01/08/2012 ע״י אברום רותם

    אברום , לא הבנתי מה כתבת – פעם ראשונה שזה קורה לי אודה לך אם תבהירותודה מראש טובה

    פורסמה ב 01/08/2012 ע״י טובה

    לא צריך להפוך את הפייס למה שהוא לא. פייס הוא לא פלטפורמה לניהול למידה. הוא פלטפורמה לאינטראקציה בין לומדים ומלמדים. לשם ניהול למידה שישתמשו למשל במודול, וישזרו בפייס ובמודול את מהלך הלמידה במקומות המתאימים, כך שללומד זה יהיה שקוף. למשל, המורה העלה מטלה במודל לכתה, הוא שולח בפייס הפניה למקום במרחב הכתתי במודל של המטלה, בפייס יש דיון ער על נושא מסוים סביב המטלה/ חלק משם, אך את המטלה עצמה, הערות המורה וכ'ו – הכל יעשה במודול, כשאת הדיון עצמו הלומד יעשה בפקבוצה הייעודית בפייס, עם הפניות שקופות משם לכאן וההפך. כך שני כלים, שזורים זה בזה, יתרמו – כל אחד את הצד "החזק" שלו. התלמיד יראה מיד מה חדש, יתעדכן ויגיב בפייס סביבי הנושא הנלמד, ובמודול תתנהל החלפת החומרים וניהול הלמידה בפועל…אם עדיין לא ברוו, תדליקי מזגן, כבי המחשב ו/או צאי לחופש… :>)

    פורסמה ב 01/08/2012 ע״י אברום רותם

    כנראה בגלל שהמזגן פתוח הבנתי ועכשו אני יכולה ללכת לנוח :)ובכל אופן אני מסכימה איתך ! תודהטובה

    פורסמה ב 01/08/2012 ע״י טובה שמר
    מה דעתך?
yyya