ממצאי הערכה – טאבלט לכל תלמיד ( אנגליה)

Key Findings: Stage 3 Research 

ממצאיו של דו"ח מתוך מחקר הערכה באנגליה, הבוחן את הישימות וההשפעה הפדגוגית בהענקת מכשירי טאבלט לכל אחד מהתלמידים בבית הספר.

ממצאים עיקריים: השלב השלישי של המחקר

עבור בתי הספר בקטגוריה השנייה, הטאבלטים נתפסו כחלק חיוני לשיפור הסטנדרט של ההוראה, וכאמצעי לערב מחדש את התלמידים ואת הצוות.

הסיבות העיקריות שסיפקו בתי הספר לגבי הכנסת הטאבלטים היו :

92% מבתי הספר טענו כי כיום "חיים ועובדים בעידן הדיגיטלי"
91% טענו כי עשו זאת כדי לתמוך במחקר עצמאי ובפתרון בעיות.
52% טענו כי הכניסו טאבלטים כדי להבטיח שוויון בנגישות לאינטרנט,
ו-43% מבתי הספר ציינו את החסכונות בעלות הפוטנציאלית כגורם הנעתי.
הדו"ח גם מפרט את המחקר העולמי לגבי השימוש בטאבלט בחינוך.

ממצאים עיקריים: יתרונות

שיפורים בפדגוגיה: לדוגמא, המורים היו מסוגלים יותר לסייע ללמידה של תלמידים שונים בעלי רמות שונות של הבנה.

שיתוף פעולה ומעורבות מוגברת: הטאבלטים שיפרו את המעורבות של התלמיד, של המורה ושל ההורה בלמידה, בנוסף לשיתוף הפעולה.

87% מהתלמידים הסכימו שהטאבלטים סייעו להם להנות מהלמידה.
בנוסף, הם מסוגלים להמשיך את הלימודים בבית.
ההורים הבחינו שהילדים סיימו את שיעורי הבית מהר יותר.

המורים זמינים כל הזמן: התלמידים תקשרו יותר עם המורים לגבי הלימודים שלהם ולמורים הייתה גישה מיידית לשיעורי הבית.

התנהגות משופרת של התלמיד: ב-Essa Academy, התנהגות התלמיד השתפרה כתוצאה מהשימוש בטאבלטים. הם הפכו מתלמידים שהיו מנוכרים לתלמידים המעורבים יותר בלמידה.

חיסכון בעלויות: בית ספר אחד תכנן להפחית את מספר המחשבים השולחניים שהוא רכש.

כיצד הטאבלטים תורמים במיוחד לתועלות מהלמידה ?

תוצאה אחת של מחקר זה הייתה שהן המורים והן התלמידים ציינו כי הטאבלטים תורמים לשיתוף פעולה ומעורבות.

מאפיינים נוספים כוללים ניידות (שהובילה להקלת השימוש בו ולמהירות השימוש בו), ממשק מגע אינטואיטיבי, ותוכנה טובה יותר.
המורים גם היו מסוגלים להתאים את הלמידה כך שהשיעורים יוכלו להתקיים במקומות שונים.

נראה כי הטאבלטים ממלאים תפקיד שונה מאשר המחשבים והמחשבים הניידים.

נראה כי הגישה "האישית" לטכנולוגיה היא ההבדל העיקרי.
התלמידים לא היו צריכים לחכות בתור או לחלוק במחשב עם מישהו אחר בבית או בבית הספר.
שימשו במכשירים אישיים הסירו את החסמים ללמידה, כך שהיה קל יותר לסיים את שיעורי הבית.

ממצאים עיקריים: הסוגיות סביב השימוש בטאבלט

בתי הספר זיהו את הסוגיות שלהלן עם היישום של הטאבלט:

שילוב בהוראה

בתי הספר שהשתתפו במחקר עברו הכשרה מקצועית מקיפה, תוך התמקדות באופן השימוש בטאבלט בשיעורים.

הפריסה של טכנולוגיית המידע (ICT): בתי הספר דואגים במיוחד לגבי רשת התקשורת האלחוטית (wifi)-כאשר 52% ציינו שהם יבקשו סיוע חיצוני בתחום זה.

הדו"ח מפרט את העלויות הנוספות של הכנסת הטאבלטים (בתי ספר ותיקים יותר עורכים שיפוצים גדולים יותר לרשת התקשורת האלחוטית שלהם).

ביטוח: 62% מבתי הספר ציינו את הביטוח כדבר שידרוש סיוע חיצוני.
מספר בתי ספר בוטחו באופן עצמאי בשל העלות הגבוהה של פוליסות הביטוח.

התוכן הלימודי: מציאת תוכן אמין היווה סוגיה מתמשכת.

בבית ספר אחד, המורים, החלו ביצירת תוכן משלהם תוך שימוש במשאבים כגון: iBook ו-iTunes.
בית ספר אחר הציע הכשרה כדי לאפשר למורים לפתח אפליקציות מותאמות אישית.

מימון הטאבלט: בעמוד 40 של הדו"ח מתוארות מספר אפשרויות יצירתיות ששימשו כדי לממן את הטאבלטים, כולל תרומה מההורים.
קישור למאמר באנגלית

 

דו"ח זה  נועד לספק להורים, מורים ותלמידים מידע בעל ערך לגבי האופן שבו הטאבלטים יכולים להועיל ללמידה ולסייע לילדים לרכוש מיומנויות של המאה ה-21.

היעדים של שלב המחקר השלישי היו לבחון את המעורבות של המורה, התלמיד וההורה, למדוד את היתרונות והחסרונות הנתפסים, ולסכם את התמונה הכללית של השימוש בטאבלטים בחינוך.

הדו"ח מסכם ממצאים ממחקר הערכה הבוחן את הישימות ואת ההשפעה החינוכית של מתן טאבלט לכל תלמיד בבית הספר.

המחקר עבור השלב הזה בוצע בין חודש אפריל 2013 וחודש ספטמבר 2013 לאחר השלב הראשון (שפורסם בחודש דצמבר 2012), שהעריך שלושה בתי ספר  באנגליה שהציגו מתן טאבלט לכל תלמיד ובית ספר אחד שהיה בקבוצת הביקורת, ושלב מספר 2 (שפורסם בחודש יולי 2013), שבחן תשעה בתי ספר שהציגו תרשימי נתונים לגבי מתן טאבלט לכל תלמיד.

השלב השלישי במחקר, שנערך על ידי Family Kids & Youth, עירב בתי ספר בעלי הישגים גבוהים (במטרה לשפר את התנסות בלמידה) ובתי ספר בעלי הישגים נמוכים.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya