מכשירים דיגיטליים ניידים (כגון טלפונים מסוג אייפון) והשפעתם על הלמידה בכיתה

מאת: Hani Morgan
מקור וקרדיט:

Hani Morgan. "Using Handheld Wireless Technologies in School: Advantageous or Disadvantageous?", Childhood Education: Winter 2010/2011. Vol. 87, Iss. 2; pg. 139, 4 pgs

המאמר דן בשימוש במכשירים דיגיטליים ניידים בבית הספר.
מכשירים דיגיטליים ניידים מבצעים משימות דומות לאלה שמבצעים מחשבים שולחנים, כגון: מתן גישה לאינטרנט, אחסון מידע, שליחת
e-mail, ומשחקי וידאו. מכשירים ניידים מעין אלה כוללים מחשבי כף-יד (PDA), טלפונים סלולריים, מכשירי בלקברי (BlackBerries), מכשירי אייפון (iPhones), מכשירי אייפוד, מצלמות ומגוון של תוספות לחומרה (Churchill & Churchill, 2008).
הריס (Harris, 2008) ממליץ שלכל תלמיד בבית הספר יהיה מכשיר אייפון ודן כיצד בתי הספר יוכלו ליצור תוכנה שתאפשר למכשיר כזה לפעול כמסייע בשיעורי הבית, ככרטיס מעבר במסדרון, כקובע סדר יום ומשמש לתלמיד כמחברת. הוא גם מזכיר כיצד מכשיר האייפון יכול להגביר את הבטיחות על-ידי מתן האפשרות לתלמידים לשמור רשומות של אנשי קשר שלהם למקרי חירום.

במאמר נטען כי טכנולוגיות דיגיטליות ניידות יכולות להפוך לחשובות מאוד בעתיד הקרוב מסיבות רבות: הן נגישות יותר מבחינה כספית יותר מאשר סוגים אחרים של מחשבים,
הן יכולות לסייע לבתי הספר להפוך ל"ירוקים", הן מאפשרות למורים לפקח על התלמידים ולבצע משימות נוספות בכיתות בקלות וביעילות רבה יותר, והן יכולות להניע מחנכים ותלמידים כאחד.

לעומת זאת, המבקרים טוענים שהמכשירים הניידים יסיחו את דעתם של התלמידים, יובילו ילדים להשתמש בהם בצורה לא נאותה ואפילו יגרמו לילדים להתמכר לסימולציה אלקטרונית. בנוסף, המחשבים לא יכולים להחליף את המורים ואפשר להשתמש בהם יתר על המידה. והתלמידים יצטרכו ללמוד כיצד לתקשר עם אנשים אחרים.
בתי הספר מגיבים לעתים קרובות לבעיות הפוטנציאליות לגבי טכנולוגיות ניידות על-ידי כך שהם אוסרים על השימוש בהן. סקר שנערך לאחרונה מראה כי כ-70% מבתי הספר ברחבי ארה"ב אוסרים על התלמידים להשתמש בטלפונים סלולריים במהלך יום הלימודים (Schachter, 2009).
המחקר מציין שבעזרת אמצעי פיקוח מתאימים בביה"ס , השימוש במכשירים דיגיטאליים ניידים  יכול להיות יעיל עבור בתי הספר.
קישור למאמר באנגלית
ראה גם :
המאמר סוכם מאנגלית ושוכתב לעברית ע"י מיכל זרזבסקי , מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת
 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    בהקשר ישיר לזה, במבט מעמיק על הסוגיה ראו מאמר "רנסנס האתיקה והאמון בלמידה הדיגיטאלית: הכתה נוכחת במחשב-הלוח של התלמיד" http://ianethics.com/wp-content/uploads/2011/03/futureClassIA.pdfובהמשך- נשים לב שכל הדיבור על איסור סלולר יאבד מתוקפו והרלוונטיות שלו ברגע כניסת ניידים לכתות.

    פורסמה ב 26/04/2011 ע״י אברום רותם
    מה דעתך?
yyya