מיומנויות עתידיות אשר להן יידרשו עובדים בעתיד

בשעה שמערכות חינוך ברחבי העולם מחפשות כיוון לחינוך איכותי ולהכשרת דור העתיד של התלמידים היה הראוי להתייחס לרשימה הזו של מיומנויות עתידיות אשר להן יידרשו עובדים בעתיד. הדרישה מגיעה ,כמובן מארגונים ומתאגידים היודעים דבר וחצי דבר אודות כישורים התורמים לקדמה ולהתפתחות המקצועית של העובד.

המיומנות הראשונה היא יכולת מצרפית של הפקת משמעות מפיסות מידע ותהליכים שונים, המיומנות השנייה היא חשיבה מקורית ומותאמת , כזו היכולה לחשוב על פתרונות יצירתיים "מחוץ לקופסא" . ספק אם מערכות החינוך יוכלו לסייע במיומנות זו אצל העובדים העתידיים.

המיומנות הבאה היא ללא ספק האתגר הגדול ביותר של מערכות החינוך : קישור-על trans- disciplinarity שמשמעותה הבנת מושגים ותהליכים תוך תיכלול ( אינטגרציה) בין תחומי דעת שונים , זו מיומנות המחייבת יכולת למידה עצמית גבוהה של העובד , זו מיומנות שניתנת להעברה לתלמידים ולסטודנטים , אך מרבית הבחינות בבתי הספר וגם באוניברסיטאות חוסמות ואינן תורמות לכך.

מיומנות אחרת, שניתן להקנות אותה ללומדים היא חשיבה חישובית המבוססת על יכולת מהירה של ניתוח מצבורי נתונים.
תכונה נוספת, עליה אולי לא שמעו מערכות החינוך, היא יכולת ניהול עומס קוגניטיבי , כיצד למקד תהליכים קוגניטיביים באופן מרבי תוך סינון מתאים ( ..וקבלת החלטות בלתי פוסקת) על מנת להיות יעיל במשימה.

בין הכישורים הנוספים שיידרשו עובדים בעתיד: אינטליגנציה חברתית , מסוגלות בין-תרבותית ויכולת תפקוד ושיתוף פעולה בצוותי עבודה וירטואליים המחוברים באמצעות רשתות אינטרנט.

השורה התחתונה : מבחינת הקניית המיומנויות הנדרשות מהעובד העתידי נראה שמערכות החינוך בעולם ובישראל עדיין נמצאות הרחק מאחור .

כותבת המאמר היא אחת היועצות המוערכות של החברות הטכנולוגיות המובילות בעולם

Ten Skills for the Future Workforce

"הבנת הנקרא, חיפוש מידע ואוריינות מידע הן שלוש המיומנויות החשובות ביותר לילדי העתיד"

משכילים בלי מיומנויות: הלימודים שלכם לא באמת תורמים

תבונה טכנולוגית – האינטליגנציה הנשכחת

תכנית הלימודית הבית ספרית עדיין מטפחת העברת ידע על חשבון פיתוח מיומנויות של תלמידים

התאמת בית הספר למאה ה-21 ופדגוגיה חדשנית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya