מיומנויות מידע לתלמידים: הערכת מקורות מידע והפתרון של אוצרות דיגיטלית


במציאות שבה רשת האינטרנט מכפילה עצמה כל 8 חודשים, חשוב להקנות לתלמידים מיומנויות להערכה של מקורות מידע. אין אנו יודעים באיזה עולם יעבדו ויתפקדו אבל אנו מניחים, לאור היקף ההתרחבות האדירה של האינטרנט משנה לשנה , כי אחת המיומנויות החשובות שלהם יידרשו היא היכולת להעריך במהירות את איכות מקורות המידע להם הם נחשפים . מיומנויות זו קשורה ליכולת לסנן מקורות מידע ולהבחין בין סוגי המקורות המידע השונים .

מטרת השיעור הנוכחי היא , על כן , להציע למורים/מרצים , כמה גישות פדגוגיות ומידעניות מעשיות באמצעותם יוכלו להקנות לתלמידים/סטודנטים מיומנויות מידע חשובות לתפקוד יעיל בעולם האינטרנט בו יחיו בעתיד.

קישור לסקירה ולמערך השיעור

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    תחום החיפוש הממוקד ברשת, יחד עם תחומים אחרים בניהול ידע ומידענות(למשל ארגון וניצול מידע וידע ממקורות אחרים, ארגון והפיכת מידע לידע ועוד) כל כך חשוב וחיוני לכל מסיים 12 שנות לימוד כיום,שלא מספיק שיעור אחד או שניים בנושא.חייבים לפחות קורס חובה של סמסטר אחד (או שניים)כדי להטמיע גם את הכלים, גם את השיטה וגם את התפיסה (תרבות)לא בטוח שיש משהו בכל תחומי הלימוד שיותר חשוב מזה(אולי לימודי חשיבה פילוסופית)

    פורסמה ב 24/04/2013 ע״י בועז בש מרץ'
    מה דעתך?
yyya