מידענות למתקדמים : חיפוש קטעי וידאו

 
בשנים האחרונות, בעקבות פריחת אתר YouTube ודומיו; ובעידן ווב.2.0 המתאפיין, בין השאר, בתוכן שיוצקים הגולשים עצמם לרשת - חלה עלייה תלולה בכמות קבצי הוידיאו המועלים לאתרים. במקביל, קהל הגולשים מצפה כיום יותר לתכנים ויזואליים בכל התחומים: קליפים של מוסיקה, הומור ואנימציה, סרטי תעודה המופקים ישירות לאינטרנט, סרטי הדרכות בכל תחום (מבישול ועד אחזקת הבית), ראיונות, הרצאות מכנסים או שיעורים וקורסים ועוד. כל אחד מוזמן להעלות (upload) סרטים בכוחות עצמו, על מנת לשתף בידע ולהגדיל את המאגר. (דורש תהליך רישום פשוט).
 
 התופעה לא פסחה גם על תחום החינוך. הוידיאו נגיש יותר בכיתות הלימוד במוסדות החינוך, והופך להיות אמצעי הוראה בעל חשיבות.
כיוון שהגישה והצפייה לסרטונים היא חופשית לכולם, ניתן להפנות תלמידים וסטודנטים ולסרטים באמצעות קישור (לינק) לצפייה עצמאית, ואין חובה להקרין את הסרט דווקא על חשבון זמן השיעור, כפי שהיה מקובל בעבר.
 להלן כמה מנועי חיפוש מומלצים לחיפוש מידעני של קטעי וידאו  :
 
001
 Blinkx הוא מנוע החיפוש המקיף ביותר  לחיפוש וידאו באינטרנט אשר קנה לו מוניטין ביכולות האיסוף שלו באינטרנט. לאחרונה, הצליחו אנשי הפיתוח והאיסוף של   Blinkx  להרחיב משמעותית את היקף פריטי המידע במאגר ונכון לאפריל 2009 יש במאגר  Blinkx  מעל 35 מיליון פריטי מידע הנוגעים לסרטי וידאו באינטרנט. ההישג הנוכחי של  Blinkx הושג בחלקו על ידי הסכמי שיתופי פעולה עם גורמי הפקה ומדיה ובחלקו ע"י שיפור יכולת הסריקה שלהם באינטרנט.
 
הסיסמא של מנוע החיפוש Blinkx היא "פחות הוא יותר" והיא משקפת נאמנה את החדשנות הטכנולוגית של מנוע חיפוש זה שפותח על ידי Suranga Chandratillake לשעבר איש חברת Autonomy הבריטית. כמובן, שהתפיסה הטכנולוגית של Blinkx דומה לזו של מנוע החיפוש Autonomy ודבר זה רק מוסיף יתרונות לחיפוש. שיטת האחזור אינה תלויה רק במילים בטקסט אלא גם במשמעויות של המסמך וקטעי המסמך. צוות הפיתוח של Blinkx הצליח יותר מכל להתאים את אלגוריתם החיפוש המקורי של Autonomy לחומרים ויזואליים שאינם רק מילים טקסטואליות.
 
 
כתובת מנוע החיפוש באינטרנט :
 
 
002
 
מנוע החיפוש הייעודי לוידאו Searchforvideo.com כבר קיים שנתיים באינטרנט, אך נראה כי הוא הולך ומשפר את איסופו ומרחיב את איסוף המידע מחודש לחודש. הוא מכסה מאות ערוצי מידע באינטרנט בהם מוצגים קטעי וידאו מעבר לאתר Youtube המוכר לרבים. 
 התוצאות המתקבלות לא תמיד הכי מדויקות, אך הן מעודכנות ובהחלט מאפשרות  עומק רב יותר  לסריקת קטעי וידאו בהשוואה למנועי החיפוש הכלליים כגון גוגל ואחרים. 
 
כתובת מנוע החיפוש באינטרנט:
 
 
003
מנוע החיפוש השני הכי פופלארי בעולם הוא ?
 
אם חשבתם לענות כי יאהו הוא מנוע החיפוש השני הנפוץ בעולם או מנוע החיפוש של MSN  , אזי טעות בידכם. עפ"י הדוחות והסקרים נראה כי מאגר סרטי הוידאו YouTube הוא במקום השני בעולם מבחינת חיפוש אחרי גוגל. במאגר סרטי הוידאו YouTube הורצו 2.6 מיליארד חיפושי מידע  בחודש אוגוסט  2008 לעומת 2.4 מיליארד שאילתות במנוע החיפוש של יאהו. במקום הראשון , לא צריך לנחש,  נמצא גוגל עם 7.6 מיליארד חיפוש מידע בחודש אוגוסט  2008. עלייתו של מאגר YouTube מלמדת על ניצחון התכנים הויזואליים על התכנים הטקסטואליים כי הביקוש לקטעי וידאו הולך וגדל מחודש לחודש
 
כתובת באינטרנט:
 
 
004   Truveo video search
 
עפ"י סקר ומבדק  השוואתי שנערך בארה"ב , נמצא כי מנוע החיפוש המקיף ביותר לסרטי וידאו באינטרנט הוא מנוע החיפוש  Truveo video search המצליח לכסות יותר סרטי וידאו בהשוואה למנועי חיפוש ויזואליים אחרים כגון Blinkx, Google Video, ואחרים.
תוכנות האיסוף   (crawlers ) של מנוע החיפוש  Truveo מגיעות ליותר מ200 מיליון סרטי וידאו וקטעי סרטי וידאו באינטרנט. המבדק הטכנולוגי ההשוואתי של מנועי חיפוש ייעודיים לסרטי וידאו נערך במהלך חודש אוגוסט 2008 .
 
מקור וקרדיט :
Study Shows Truveo is Most Comprehensive Video Search Engine
 
כתובת באינטרנט
 
 
005 מקורות מידע נוספים
  
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya