מחשב ה-IPAD והמורים – התרשמויות ראשונות

בשעה שאלפי מורים בעולם עוברים בהדרגה לשימוש במחשבים ניידים להוראה פעילה ולניהול מידע פדגוגי , הרי הגיע מחשב ה-IPAD של חברת אפל לשור הצרכני בעולם. נשאלת השאלה האם הוא בכלל מותאם להוראה וללמידה? תשובות ראשונות מגיעות מאותם מורים ומרצים שמיהרו לרכוש את "הצעצוע החדש" ולהתנסות בו. ההתרשמות הראשונה שלהם מצביעה כי מדובר במחשב שהוא בראש ובראשונה שימושי לקריאת ספרים אלקטרוניים ולקריאת טקסטים דיגיטאליים. כך סבור , למשל,  Will Richardson, המורה האמריקאי ומוביל התקשוב החינוכי שם. 
 עוד עולה מניסיונו עם ה-IPAD – כי היישומים של כתבי עת ומגזינים דיגיטאליים יהיה , ככל הנראה, הפופולאריים ביותר  לקריאה -ב IPAD .
המורה Maggie Hos-McGrane   המלמדת בבתי ספר יסודיים הביאה את מחשב ה-IPAD לכיתתה. התלמידים, כמובן, התרשמו והתלהבו, אך היא מציינת כי אפשרויות הכתיבה והעריכה במכשיר ה-IPAD    עדיין מוגבלות מבחינתה. 
  מורים ומרצים במקומות אחרים בארה"ב מציינים כי אפשרויות העריכה וניהול הקבצים במחשב ה-IPAD עדיין מוגבלים מאד בגרסה זו ולא ניתן כמעט לניהול את קבצי המידע. גם אם עניין זה ישתפר בגרסאות הבאות , כבר ברור היום כי מחשב ה-IPAD  הוא ,בראש ובראשונה, מחשב לצריכת מידע בידורי וקריאת ספרים דיגיטאליים ופחות לניהול מידע אישי. לכן,  הוא עשוי להיות פופולארי בקרב תלמידים ובני נוער ופחות בקרב מורים הזקוקים לכלים יעילים לניהול מידע וארגון קבצי המידע.
מקורות המידע :
 
 
 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    זה לא שאלה נכונה אם מותאם להוראה וללמידה. השאלה הנכונה היא אילו אפליקציות יציעו מפתחים לצורך הוראה ולמידה.

    פורסמה ב 14/06/2010 ע״י אלכסיי גוניקשטיין
    מה דעתך?
yyya