מחשבים החליפו את פעילויות הפנאי, האינטליגנציה של תלמידים יורדת

 
 מקור וקרדיט : יוסי גורוביץ, כלכליסט
טיפה אחרי טיפה, פינג אחרי פינג, זה מגיע: ההכרה שאנחנו מתכנתים את עצמנו מחדש ושלא תמיד יש לכך תוצאות חיוביות. המאמר המדובר של השנה, "האם גוגל מטפישה אותנו" של ניקולאס קאר, טען שרוחב הידיעה שלנו גדל משמעותית – אבל הידע העמוק, והיכולת להעמיק קריאה, התדלדלה מאד בעקבות הרשת. קאר היה הגון מספיק כדי להודות בכך שהמסקנה שלו נשענה על מידע אנקדוטלי, לא מחקר, ואמר שהמאמר שלו היה הזמנה למחקר. ובכן, ההזמנה נענתה.
צוות של פסיכולוגים בריטים ערך מחוקר בקרב בני 14, שמטרתו היתה לבחון את הבנתם במושגי מדע בסיסיים ופשוטים – נפח, מרחב וכדומה. התוצאות היו מרתיעות, אם גם לא מפתיעות: בני ה-14 של 2008 הפגינו אותה רמת הבנה של בני 12 בשנת 1976.
 גרוע מכך, מספרם של התלמידים שהפגינו הבנה טובה של החומר, לא רק הבנה בסיסית, צנח משמעותית. במבחן הבסיסי רק אחד מעשרה תלמידים השיג תוצאות טובות – בהשוואה לאחד מארבעה ב-1976. במבחן שנועד לבחון כישורים מתמטיים, רק אחד מ-20 השיג תוצאות גבוהות – אבל ב-1976, המספר היה אחד לחמישה. מעבר לכשלים של מערכת החינוך הבריטית, מעריך עורך המחקר כי השינוי בפעילויות הפנאי – גלישה, משחקי מחשב, עליה בצפיה בטלוויזיה – עמעם את היכולת המוחית של הילדים הבריטים. רק את שלהם?
 מקור וקרדיט : יוסי גורוביץ, כלכליסט
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya