מחקר ראשון על הרפורמה המדוברת ביותר בארה"ב: בתי ספר תיכוניים קטנים

נוכח חוסר הנחת מהמבנה הארגוני והחינוכי של בתי הספר התיכוניים בארה"ב, החלו כמה וכמה מדינות בארה"ב ליישם רפורמה מרחיקת לכת של פיתוח בתי ספר תיכוניים קטנים ומתמחים במקום המבנה הענקי של אלפי תלמידים בבתי הספר המקיפים (ובכלל זה חטיבות הביניים). החלוצה בתחומי רפורמת המעבר לבתי ספר קטנים היא העיר ניו-יורק וכל העיניים בארה"ב ובמחקר החינוכי נשואות אליה. על פי דיווחי העיתונות המקצועית והמורים, אכן הרפורמה של בתי הספר התיכוניים הקטנים הצליחה.נוצרו יחסי גומלין ויחסי אנוש טובים יותר הן בין התלמידים והן בין המורים, רמת האלימות קטנה ושיטות ההוראה הפדגוגיות השתפרו. למסקנה דומה הגיעו לאחרונה גם שני חוקרים בחינוך שפרסמו מאמר מלומד בכתב העת Harvard Educational Review האחרון (גיליון Fall 2006). החוקרים מגיעים למסקנה דומה שאיכות ההוראה והאקלים הכיתה השתפרו. עם זאת, לא שותפים החוקרים לתיאור האידילי של יחסי בתי הספר עם הקהילה מסביב. לדעתם, נוצרו מתחים ביחסי ביה"ס והקהילה, בעיקר על רקע סוציו-תרבותי והנטייה של בתי הספר התיכוניים (שהפכו להיות מתמחים בתחום עניין מסוים כגון ספורט או אמנויות) להעדיף תלמידים בעלי הישגים גבוהים אשר במקרים רבים שייכים למעמד הסוציו-כלכלי הבינוני ומעלה. דיווחים אחרים מלמדים שתלמידי החינוך המיוחד והתלמידים החלשים נותרו מחוץ לבתי הספר. עם זאת, מבחינת ההישגים החינוכיים מוכיחה הרפורמה של בתי ספר תיכוניים קטנים את הרציונל שלה.

תקציר המאמר בכתב העת   Harvard Educational Review  האחרון .

Small schools changing shape of nation's largest school system

דיווחים על הצלחת הרפורמה: דיווחי AP

דו"ח ההערכה שבוצע על ידי  אוניברסיטת וויסקונסין-מילווקי עבור מינהל החינוך של עיריית ניו יורק

דיווחים נוספים על הרפורמה

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya