מחקר : סטודנטים המתכשרים להוראה והשימוש ב"מחברת" משותפת באינטרנט לרישום הערות במהלך ההרצאה

מאת: T Valtonen

Valtonen, T.; Havu-Nuutinen, S.; Dillon, P.; Vesisenaho, M. "Facilitating Collaboration in Lecture-Based Learning through Shared Notes Using Wireless Technologies", Journal of Computer Assisted Learning, v27 n6 p575-586 Dec 2011.

 

סיוע לשיתוף פעולה בלמידה המבוססת על הרצאה באמצעות הערות משותפות (Shared Notes) תוך שימוש בטכנולוגיות אלחוטיות

המאמר מדווח על חקר מקרה של פיתוח הוראה של הרצאה בהשכלה הגבוהה על ידי קישור סימולטני בין הוראה פנים אל פנים לבין תוכנה חברתית לשיתוף ההערות שהסטודנטים רשמו במהלך ההרצאה.

המחקר נערך בקרב 12 סטודנטים באוניברסיטה, שהשתתפו בקורס לקראת הוראה וחינוך לגן הילדים (pre-primary education).
הנתונים נאספו באמצעות (1) הרשימות המשותפות שנכתבו על ידי הסטודנטים במהלך ההרצאה; ו-(2) החוויות של הסטודנטים ביצירת ההערות והשיתוף בהן.

הסטודנטים כתבו 367 הערות במהלך שמונה הרצאות.

ניתוח השיח בטקסט (Discourse analysis) חשף חמישה סוגים של הערות: שעתוק של תוכן ההרצאה; סיכום תוכן ההרצאה; קישור למונחי מפתח; פיתוח של תוכן ההרצאה; שאלות העולות מתוכן ההרצאה.

ניתוח התוכן חשף היבטים אלו של ההרצאות שפותחו באמצעות ההערות המשותפות.

דיונים וראיונות שנערכו עם ארבעה סטודנטים בסיום הקורס חקרו את החוויות שלהם משימוש בהערות המשותפות.

התוצאות נידונות בהקשר של השינויים באקולוגיה התרבותית של הלמידה השיתופית הזו באינטרנט.


קישור לתקציר באנגלית

הסיכום נכתב ע"י מיכל זרזבסקי , מידענית ועורכת תוכן במכון מופ"ת


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    שלום רב, הרעיון מצא חן בעיני מאוד. מעניין אותי אם הסטודנטים קיבלו הנחיות לגבי ניתוח השיח, או שהחוקר עצמו חשף את חמשת סוגי ההערות אותן ציין, מתוך פעילות הסטודנטים ללא התערבות.בתודה

    פורסמה ב 07/05/2012 ע״י סמדר כהן שטוקהמר
    מה דעתך?
yyya