מחקר מקיף על למידת תלמידי בתי ספר יסודיים באמצעות ספר דיגיטלי

Huang, Yueh-min; Liang, Tsung-ho; Su, Yen-ning; Chen, Nian-shing. Educational Technology, Research and Development 60. 4 (Aug 2012): 703-722.

טיוואן היא אחת ממערכות החינוך המתקדמות בעולם בתחומי התקשוב החינוכי והניסויים הנערכים שם בבתי ספר יסודיים יכולים לסייע לנו רבות בבדיקת כיווני המחקר והיישום החדשניים של אמצעי תקשוב בחינוך. המחקר הנוכחי ביקש לבדוק את הפוטנציאל של למידה באמצעות ספרים דיגיטליים בבתי ספר ברחבי טייוואן .

 עורכי המחקר ביקשו לבדוק מקרוב את אפשרויות היישום וההטמעה של מערכת למידה מבוססת ספרים דיגיטליים בשם Interactive E-book Learning System (IELS).

המערכת המתוקשבת הזו נועדה להקל על תלמידי בתי ספר יסודיים בטייוואן ללמוד בצורה מותאמת באמצעות ספרים דיגיטליים. המחקר נערך בקרב 166 בתי ספר בטייוואן ששילבו את המערכת בלמידה מתוקשבת.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שההסתגלות של התלמידים ללמידת קריאה באמצעות ספר דיגיטלי הייתה טובה. יחד עם זאת, לא נמצאו ממצאים לגבי הבדלים קוגניטיביים בין קריאה בספר מודפס לבין קריאה בספר דיגיטלי . כלומר, רמת הדיוק של הקריאה לא הושפעה מסוג המדיה. יתרונות המערכת המתוקשבת לקריאה בספרים דיגיטליים הם בעיקר בזיהוי קשיים של התלמיד בשלבים שונים של למידה. כלומר יש למערכת המתוקשבת ערך דיאגנוסטי אך לא בהכרח ערכים מובהקים של שיפורים קוגניטיביים בקריאה.

המחקר נערך בבתי ספר בטייוואן
מידע על החוקר הראשי

ראה גם :

ספרי לימוד דיגיטליים בארץ ובעולם

ספר הלימוד הדיגיטלי-היברידי הראשון

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya