מחקר: מה היא רמת המעורבות של סטודנטים בלמידה מתוקשבת?
מאת: Robert Gonyea , George Kuh , Pu-Shih Daniel Chen
מילות מפתח:
אינטראקציות
למידה מתוקשבת
למידה פעילה
מחקר בחינוך
סביבות למידה מתוקשבות
קורס מקוון
קורסים מתוקשבים
מקור:
המחקר הנוכחי ביקש להשוות את רמת המעורבות של סטודנטים הלומדים בקורס מתוקשב בהשוואה לרמת המעורבות של עמיתיהם בקורסים רגילים בקמפוס. כמו כן, ביקש המחקר לבדוק את רמת המעורבות של סטודנטים בוגרים (מעל גיל 25) בהשוואה לסטודנטים צעירים יותר המשתתפים בקורסים מתוקשבים. ממצאי המחקר מלמדים כי סטודנטים בקורס מתוקשב מגלים רמת מעורבות פעילה שאינה נופלת מסטודנטים בקורס רגיל, למעט למידה שיתופית פעילה בה סטודנטים בקורסים פנים-אל-פנים נוטים להיות יותר מעורבים.
סטודנטים בוגרים יותר (מעל גיל 25) נשכרים יותר מקורסים מתוקשבים בהשוואה לסטודנטים צעירים והם נוטים יותר לנקוט בהליכי חשיבה קוגניטיביים גבוהים כגון ניתוח וסינתזה. יחד עם זאת הסטודנטים הבוגרים פחות מעורבים באינטראקציה עם עמיתיהם בהשוואה ללומדים הצעירים יותר עבורם האינטראקציה חשובה ביותר. חוקרים בעולם בכלל וחוקרי המחקר הנוכחי ממליצים למרצים המלמדים בקורסים מתוקשבים להגביר את הפעילות השיתופית באמצעות מטלות צוות משותפות ודיונים קבוצתיים בפורומים של הקורסים.
עדיין אין תגובות לפריט זה
yyya