מחקר: יעילות פודקאסטים בהוראה אקדמית

מחקר שנערך באונ' ויסקונסין-מדיסון ובמסגרתו קיבלו מרצים מענקים לרכישת ציוד שאיפשר להם להקליט פודקאסטים ויעוץ מצוות תמיכה טכנולוגי. מבין המרצים שנסקרו השיבו כמעט 80% כי הפודקאסטים שינו את הדרך בה הם מלמדים. הקלטה ועריכה של וידאו נעשתה בדרך-כלל ע"י שימוש בתוכנת Audacity ופרסום הפודקאסטים  נעשה באמצעות iTunesU. בדומה למחקרים אחרים בתחום, נמצא כי רוב הסטודנטים הקשיבו לפודקאסטים על מנת להתכונן לבחינה, לערוך חזרה על החומר הנלמד בכיתה, ולהבהיר לעצמם בצורה טובה יותר את תכני השיעור. 
 
 
פודקאסט (באנגלית: podcast) הוא קטע קול, כמו תוכנית רדיו, שמופץ באינטרנט, כך שכל אחד יכול להוריד אותו ולשמוע אותו מתי שבא לו.
ראה גם:
הפודקאסטים שהתחילו ככלי פשוט ליצירת ”תוכניות רדיו-אינטרנט“ הפך כיום לכלי חינוכי מהמעלה הראשונה. כמעט 30 אוניברסיטאות מובילות נמצאות במאגר המידע של itunes. תוסיפו לאלו עוד עשרות פודקאסטים של בתי ספר תיכוניים, עוד כמה עשרות של פודקאסטים המלמדים שפות שונות ואי אילו פודקאסטים פרטיים בתחום החינוך והידע ותקבלו מסה אדירה של חומר איכותי לו ניתן להאזין ולשאוב ידע בכל שעות היממה, זוהי העוצמה של הפודקאסט, זוהי כוחה של הטכנולוגיה אשר משנה את הדרך בה אנשים סופגים מידע ונהנים משעות הפנאי שלהם.
היתרון הזה לא משרת רק את הסטודנטים באוניברסיטה. תלמידי יסודי או תיכון שנשארים בבית כי הם חולים יוכלו להירשם למערכת של הכיתה שלהם. כל שיעור מוקלט ועולה לרשת. כל מה שהילד צריך לעשות הוא לגשת למחשב ולהאזין - אין לו צורך לחכות לסיכומים של תלמידים אחרים שאולי כתבו או לא כתבו את כל מה שהמורים אמרו. אם יש להם שאלות הם יכולים לשלוח באימייל אל המורה ולקבל חזרה תשובות.
מורים יכולים לנצל את הטכנולוגיה ולבקש מתלמידים להגיש עבודות בצורה של פודקאסט. תלמידים שיש להם בעיה בהגשת עבודות בכתב יכולים לפתע לייצר עבודה בהיסטוריה בצורה של שיחה, ראיון או תסכית אפילו שייצרו לבד או עם חברים.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya