מחקר חדש קובע – לסטודנטים חסרים כישורי אוריינות מידע

 

 

מקור: אתר EdNews  עיבוד: דנה רוטמן, מרילנד, ארה"ב

 

השירות האמריקאי לבחינות וחינוך (ETS) ערך באחרונה מחקר ממנו עולה תמונה מדאיגה אודות כישורי החקר ואוריינות המידע של סטודנטים בקולג'ים ובתיכונים ברחבי ארצות הברית. המחקר שהקיף למעלה מ-3000 תלמידים בקולג' ובתיכונים העלה כי רק ל-13% מהם כישורי אוריינות מידע מספיקים לשם הצלחה בלימודים אקדמיים.

אוריינות מידע הוגדרה כ"יכולת לקבוע מה המידע הנדרש לסטודנט, כיצד להגיע אליו באופן אפקטיבי ויעיל, כיצד לאמוד אותו ולהשתמש בו ביעילות למטרות ספציפיות", על ידי מומחה מספריית אוניברסיטת רטגרס.

תופעה נוספת אשר עלתה מתוך תוצאות המחקר היא כי סטודנטים רבים מתקשים באבחנה בין מידע מדעי לבין מידע פופולרי או מוטה, וכן אינם יודעים ליישם את המידע בקונטקסט הראוי לו. מבין התוצאות הראשוניות במחקר, אחת המפתיעות ביותר היא כי רק כמחצית מהסטודנטים (52%) הצליחו לאמוד את מידת האובייקטיביות של אתרי אינטרנט שהוצגו להם, ורק 65% הצליחו לאתר את הגורם העומד מאחורי האתר. אחוז קטן עוד יותר של סטודנטים (40%) הצליח לשפר שאילתות חיפוש ולצמצם את מגוון התשובות שהתקבלו בעקבותיהן בחיפוש ברשת.  רוב הסטודנטים עשו שימוש במנוע החיפוש גוגל, בלא לנסח ראשית שאלת מחקר או שאילתת חיפוש.

אחת המסקנות הראשוניות שמציגים החוקרים היא כי אף שהסטודנטים בהווה גדלו לעידן של טכנולוגיה ושימוש בה באופן יומיומי, הם אינם בקיאים בשימוש בתוכן שמתקבל כתוצאה משימוש בטכנולוגיות מידע.

תוצאות ראשוניות של המחקר

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya