מחקר חדש: משחקי מחשב לא מעודדים אלימות

כבר שנים שחוקרים ואקדמאים מנסים לשכנע את הציבור כי עולם משחקי המחשב אחראי לאלימות ופשע ברחבי הגלובוס, מזרז דיכאון ותורם לניוון של המוח והשרירים. מחקר ישראלי חדש עומד לשנות את מה שחשבנו וקובע כי המשחקים דווקא תורמים להתפתחות ...

אלימות, דיכאון, הפרעות קשב וריכוז וניוון הגוף - הן רק חלק מהתוויות שעולות בדרך כלל בראשנו כשאנו חושבים על השפעת משחקי המחשב על ילדים. אולם, מחקר חדש משנה את כללי המשחק וטוען בדיוק את ההיפך. על פי המחקר של המרכז לטכנולוגיות חינוכיות (מט"ח) עולה, כי משחקי המחשב מועילים לילדים ואינם מעודדים אלימות.

המחקר נערך בקרב כאלף ילדים ובני נוער ובסופו הגיעו החוקרים, בראשות ד"ר סיסילה ויצמן, למסקנה שהמשחקים מסייעים לתהליכי למידה ומשפרים יכולות קוגנטיביות וחברתיות. "הילדים לומדים הרבה מאוד תוכן", מסביר אבי ורשבסקי, מנכ"ל חברת MindCet. "זה יכול להיות באנגלית, במתמטיקה או אפילו בהיסטוריה".

משחק זה גם מקום שבו אתה יכול להיכשל", הוסיף ורשבסקי. "בדרך כלל בבית הספר מכוונים אותנו לתפיסה ההפוכה, לפיה אסור לנו להיכשל ואנחנו צריכים לקבל ציונים גבוהים. בעולם המשחקים יש פסיכולוגיה שמעודדת אותנו לסביבה של כישלון וניסיון חוזר שהיא הרבה יותר בריאה לנו כלומדים ומדמה יותר את העולם האמיתי".

לסקירה באתר mako

ראה גם :

ילדים המתמכרים למשחקי מחשב , עצות להורים , Children Addicted to Computer Games - Top Ten Tips for Parents


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    יחד עם זאת חשוב שהורים יהיו מודעים לצדדים הנוספים של משחקי המחשב. עוד על התמכרות למשחקי מחשבhttp://smadarilutovich.blogspot.co.il/2013/07/game-over.html

    פורסמה ב 22/02/2014 ע״י דר' אביבה גיטאית
    מה דעתך?
yyya