מחקר: השפעת המורים בבתי הספר יסודיים ותיכוניים על לימודים גבוהים והצלחה

Gary Chamberlain. "PREDICTIVE EFFECTS OF TEACHERS AND SCHOOLS, ON TEST SCORES, COLLEGE ATTENDANCE, AND EARNINGS", February 18, 2013. 


מחקר עכשווי שנערך באוניברסיטת הווארד מצא כי סביר מאוד שהתלמידים ילמדו במכללה וירוויחו יותר כסף מאוחר יותר אם היה להם מורה טוב בבית הספר.

בניתוח חדש, הכלכלן גארי צ'מברליין (Gary Chamberlain) השתמש בנתונים שנאספו ביותר מ-800 בתי ספר באזור עירוני גדול בארה"ב במשך תקופה של יותר מעשרים שנים.

מערך הנתונים כלל מידע לגבי משימות וציונים של תלמידים בכיתות ד' עד ח' ומידע לגבי מספר התלמידים שלמדו במכללה בשלב מאוחר יותר והמשכורות שלהם עד גיל 28.

צ'מברליין רצה לבחון האם האיכות של המורה יכולה להשפיע על תוצאות לטווח ארוך מעבר לציונים במבחן.

צ'מברליין מצא שמורים שהשפיעו באופן חיובי על ציוני המבחן של תלמידיהם העלו את הסיכויים של התלמידים להתקבל ללימודים במכללה בפחות מרבע אחוז.
אבל אם הדירוגים של המורה התבססו במקום זאת על נתונים לטווח ארוך, מורה באיכות גבוהה שלח כמעט 1% יותר תלמידים למכללה.

צ'מברליין אומר כי ההבדל בין שני התרחישים של הדירוגים נובע מכך שציוני המבחנים המתוקננים לא משקפים את התכונות של המורה; מורים אלה נותנים לתלמידים שלהם מיומנויות שעוזרות להם לשגשג.

עדיין ממצאים אלה הם סתמיים ולא מפתיעים.
רבים מאיתנו לעולם לא יידעו האם הם עזרו לתלמידיהם להצליח ולהתקבל למכללה או להרוויח משכורת גבוהה יותר.


קישור למחקר המלא באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya