מחקר: האם טאבלטים משפרים את הישגי התלמידים?

מחקרים חדשים מזהים את הקשיים שאיתם מתמודדים בתי הספר שמנסים לעבור להוראה דיגיטלית - החל מבעיה תקציבית של מימון הטאבלטים ועד הקושי של המורים לפקח על הקשב של התלמידים

באיזו מידה משפרת הטמעה של מחשבים ועזרים דיגיטליים את הישגי התלמידים ומקלה על המורים? מחקר חדש, שעקב במשך שלוש שנים אחרי מורים ותלמידים שהשתמשו בשיעורים בלפטופים, בדק זאת בקרב המורים הישראלים.

המחקר, שהוצג בפברואר 2013  בכנס צ'ייס 2013 לחדשנות וטכנולוגיות למידה, בוצע בבית ספר אזורי בצפון, ע"י ד"ר אינה בלאו מהמחלקה לחינוך ופסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה, ד"ר יהודה פלד מהמכללה האקדמית גליל מערבי ומכללת אוהלו וענת נוסן מהמכללה האקדמית לחינוך אורנים. "בית הספר חיפש שינוי", אומר פלד. "המורים היו שחוקים והמנהלת הבינה שעליה לבצע שינויים". החוקרים אימצו מודל הקיים מספר שנים בארה"ב ומאפשר לכל מורה ותלמיד לעבוד עם מחשב בכיתה.

לדיווח בעיתון גלובס

ראה גם :
שילוב טאבלטים בלמידה בכיתה : תמונת מצב – פברואר 2013

    לפריט זה התפרסמו 3 תגובות

    אכן הגיע הזמן לשנס מותניים ולעבור לצורת למידה רלוונטית לעשור בו אנו נמצאים, ובו תלמידים עובדים על מחשב, מזפזפים בסלולר, מקשיבים למוזיקה והכל בו זמנית. הפרעות קשב אמרנו? – לכולם, ועל המורים להסתגל לעת החדשה על החיוב והשלילה שבה.

    פורסמה ב 25/02/2013 ע״י זיוה קורט

    מתעניין בנושא שימוש בטאבלטים בבתי ספר תיכוניים

    פורסמה ב 26/02/2013 ע״י רון להט

    אפשר לקבל את השאלון של מחקר זה

    פורסמה ב 06/04/2016 ע״י יונס מראם
    מה דעתך?
yyya