מחקר במכללת תל חי: ציוני הפסיכומטרי אינם מנבאים הצלחה אקדמית של לקויי למידה

מחקר שנערך השנה במכללת תל חי השווה בין ממוצע הציונים של 315 סטודנטים לקויי למידה שקיבלו תמיכה אקדמית, לבין ממוצע הציונים של 355 סטודנטים שאינם לקויי למידה. כמו כן נבדקו שיעור הנשירה בקרב שתי הקבוצות, ויכולת הניבוי של מבחני הבגרות והפסיכומטרי לגבי הצלחת הסטודנטים בלימודים.
 
המחקר, שנערך על ידי יעל מלצר, מנהלת מרכז התמיכה לסטודנטים לקויי למידה במכללה בשיתוף ד"ר מירי שריד, מצא שעל אף שממוצע הפסיכומטרי וממוצע ציוני הבגרות של סטודנטים לקויי למידה נמוך יותר – ממוצע ציוני התואר הראשון של סטודנטים לקויי למידה גבוה מהממוצע של סטודנטים שאינם לקויי למידה.
כמו כן נמצא כי שיעור הנשירה מהלימודים במהלך התואר הראשון בקרב סטודנטים עם ליקויי למידה נמוך מזה של סטודנטים שאינם בעלי ליקויי למידה.
 
תוצאות המחקר מצביעות על כך שציון הבחינה הפסיכומטרית אינו מנבא הצלחה בקרב סטודנטים לקויי למידה. הישגיהם של סטודנטים בעלי ליקויי למידה אינם נופלים מאלה של סטודנט רגיל ולעתים גבוהים מאלה של סטודנטים שאינם לקויי למידה.
 

    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    חשוב מאוד אשמח לקרוא את הדוח, אני חי שנים עם התחושה הזו

    פורסמה ב 02/12/2010 ע״י איל רם
    מה דעתך?
yyya