מחקר בבריטניה: הורים, לא מורים, הם המפתח לחינוך

S.D. Lawrence. "UK Study: Parents, Not Teachers, Key to Education", Education News Organization. March 27th, 2012.



מחקר חדש שנערך על-ידי ה- Royal Economic Societyמוצא שההשפעה של ההורים על תוצאות המבחן גדולה פי חמש מההשפעה של המורים.

דברים אלה מגיעים בעקבות האזהרות מפי סר מייקל ווילשאו (Sir Michael Wilshaw), לפיו המורים לא מסוגלים לבצע היטב את עבודתם משום שההורים מצפים מהם לכסות את החוסר שלהם במיומנויות הוריות ושהמורים יהפכו למשפחה מחליפה עבור התלמידים.  סר מייקל ווילשאו אמר שבתי הספר צריכים להתערב כדי לספק הדרכה מוסרית משום שילדים רבים "גדלים ללא משפחה, וללא ערכים תרבותיים ולא ערכי קהילה שהם זקוקים להם כדי לצמוח".

הממצאים האחרונים יציתו מחדש את הויכוח לגבי הדרגה שבה בתי הספר יכולים לשפר את תוצאות התלמידים ללא תמיכה מצד היחידה המשפחתית בבית. מדובר במחקר שנערך על ידי Dr Arnaud Chevalier וניתח נתונים מבתי ספר בדנמרק בין השנים 2002 ל-2010.
במחקר זה נטען כי "מחצית מהשונות בציוני המבחן מיוחסת לגורמים משפחתיים משותפים, בעוד בתי הספר אחראים ל-10% בלבד".
חוקרים אמרו שההשפעה של משפחות על ציוני המבחן נותרה זהה ללא קשר להכנסה של משק הבית.
מחקר חשף גם שההשפעה של ההורים הייתה חשובה ביותר לגבי מבחנים במתמטיקה ובמדעים.

הבעיות שזוהו מציעות שילדים מושפעים מכל דבר שסביבם, הדרך שבה ההורים פועלים, מה ההורים אומרים ועושים; בנוסף, יותר ויותר ילדים כיום מושפעים מידוענים כמודלים לחיקוי.
מר לייטמן (Mr. Lightman) טוען כי "ילדים כיום ניצבים מול מודלים לחיקוי שונים ורבים, לא כולם חיוביים ביותר. הם יראו דוגמאות בטלוויזיה או בתרבות הידוענים של אנשים שלא מדברים בצורה נכונה ולא מתקשרים בדרך שהיינו מצפים מהם לתקשר".

ועל כן, סביבה ביתית בימים אלה ממוקדת לעתים קרובות בארוחות ערב מול הטלוויזיה, ההורים עייפים מדי מכדי לנהל ויכוחים עם ילדיהם, ומסתפקים בלומר לילדיהם למלא את מטלותיהם או להכין את שיעורי הבית. לסביבה מעין זו יש השפעה מזיקה על הלימודים של הילדים בהשוואה לחיים בבית המרוכזים סביב ארוחות משפחתיות ודיונים, שם מעודדים את הילדים לקרוא ולחקור נושאים אינטלקטואליים.

קישור למאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya