מחקר אמריקני; התלמידים החלשים הם הנשכרים ביותר מלימודים בכיתות קטנות

מחקר אמריקני חדש בחן את ההשפעה של גודל הכיתה על הישגי התלמידים. המחקר נערך ע"י חוקרים מאוניברסיטת מישיגן, ואוניברסיטת נורת'ווסטרן באילוני והוא מתפרסם בגיליון נובמבר 2009 של כתב העת American Journal of Education.
 
 
במחקר נמצא כי תלמידים חלשים הם הנשכרים ביותר מלימודים בכיתות קטנות.
על פי ממצאי המחקר הישגיהם של תלמידים שלמדו בכיתות קטנות משכבת גן ועד כיתה ג', גבוהים מהישגיהם של תלמידים שלמדו בכיתות רגילות באותה שכבת גיל. פער משמעותי ביותר נרשם בין הישגיהם של תלמידים חלשים שלמדו בכיתות קטנות ובין תלמידים חלשים שלמדו בכיתות רגילות. כמו כן במחקר נמצא כי הפער הצטמצם מאוד בכיתות הקטנות.
 
לא ניתן לקבוע על פי המחקר את הסיבה להשפעת גודל הכיתה על הפערים בין הישגי התלמידים, אך עורכי המחקר מעלים את ההשערה כי למורה בכיתה קטנה קל יותר לקיים אינטרקציה עם התלמידים ולהתאים לתלמידים החלשים את ההוראה המתאימה לצרכיהם.
 
 
למאמר המלא בעיתון "קו לחינוך"
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya