מחקר אוניברסיטת קיימברידג’ בבריטניה על החינוך היסודי

דו”ח מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת קיימברידג’ בבריטניה , ממליץ להתחיל את הלימודים הפורמאליים רק בגיל שש . על ממצאי הדו”ח מדווח עיתון ה- Guardian הבריטי.  
הדו”ח תומך בהרחבת תוכנית הלימודים הטרום-בית ספרית, המבוססת על משחק, עד לגיל זה.  מחברי הדו”ח סבורים, כי הכנסת ילדים למסגרת לימודים בית ספרית פורמאלית כבר בגיל ארבע, כפי שקורה כיום באזורים נרחבים בבריטניה, היא מוטעית. לטענתם, התחלת הלימודים הפורמאליים לפני גיל שש עלולה לפגוע בביטחון העצמי של חלק מהילדים, שאינם בשלים לכך, ולגרום נזק ארוך טווח ללמידה שלהם. במחקר נטען, כי השילוב של התחלה מוקדמת של הלימודים הפורמאליים, מבחני ההישגים, והלחץ לעמוד בסטנדרטים שמציבה הממשלה, ייצור דור שלם של תלמידים הסובלים מבעיות נפשיות.
בנושא תוכנית הלימודים, מציין הדו”ח כי בבתיה”ס היסודיים  בבריטניה היא מתמקדת כיום בעיקר בקריאה, כתיבה וחשבון. התלמידים זוכים רק למידה מצומצמת מאוד של חינוך בתחומים  אחרים. על פי הדו”ח, יש להרחיב את תוכנית הלימודים בחינוך היסודי לשמונה תחומים, הכוללים גם אומנות ויצירתיות, שפות,  מדעים וטכנולוגיה.
בנושא ההוראה טוען הדו”ח, כי המדיניות של הממשלה לחינוך היסודי צמצמה מאוד את תחומי ההתמחות של המורים. כתוצאה ממדיניות זו הוכשר בעשור האחרון דור מורים דל ברוחו וחסר גמישות.
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya