מחקרים אודות הוראה בכיתה עתירת תקשוב שבה לכל תלמיד מחשב ( 1:1 )

 מחקרים אודות הוראה בכיתה עתירת תקשוב שבה לכל תלמיד מחשב (1:1) מלמדים כי ההצלחה בסביבה מתוקשבת כזו תלויה יותר במורים מאשר בציוד עצמו. המחקרים התפרסמו בגיליון האחרון  (ינואר  2010)  של  Journal of Technology, Learning, and Assessment , כתב עת חינוכי שפיט של מכללת בוסטון , ביה"ס לחינוך.  המחקרים זיהו כמה גורמי יסוד המשפיעים על האפקטיביות של למידה בעיתה 1:1 ביניהם:  תכנון הוראה יעיל, מעורבות הסגל החינוכי והסביבה החינוכית , ומנהיגות ביה"ס או המחוז החינוכי. שלא במפתיע,  נתגלה בממצאי המחקרים כי היוזמות ותכנון ההוראה של המורים קובעים יותר מכל את אפקטיביות הלמידה בכיתה עתירת מחשבים :1.
ההנחה שגויה של גורמי חינוך בעולם היא שהוספת מחשבים לכיתה, ברמת הצטיידות של 1:1 יוצרת את ההבדלים בלמידה ומחוללת את חווית הלמידה . אך המחקרים גילו כי הכול תלוי באיכות ההפעלות המתוקשבות בכיתה שבהן נוקט המורה והמשימות האיסוף לתלמידים.  נכון שיש מעורבות גדולה יותר של תלמידים בכיתה עתירת מחשבים 1:1, אך היא דועכת מהר ללא יוזמות ופעילויות מתוקשבות שבהן צריך המורה לנקוט על מנת לאתגר את התלמידים. בהשוואה למערכת החינוך האמריקאית הנמצאת עדיין בשלבי גיבוש של תכנון הוראה להוראה בכיתות 1:1 , הרי במערכת החינוך בגרמניה הבינו זה מכבר כי  המפתח לאפקטיביות בהוראה ובלמידה מתוקשבת בכיתה 1:1 הוא מעבר ללמידה מאותגרת פרויקטים (project-based learning ) במקום המשימות השגרתיות שניתנו בעבר במעבדת המחשבים.  
עפ"י המלצותיה של מומחית התקשוב Pamela Livingston ( מחברת הספר המוערך  1-to-1 Learning: Laptop Programs That Work ) יש לתת למורים מחשב נייד לפחות שנה לפני שמתחילים לצייד את הכיתות במחשבים ניידים ברמת 1:1.  במתכונת זו יש למורים זמן להכין מבעוד מועד  חומרי למידה מתוקשבים ופעילויות מתוקשבות. באותם בתי ספר בהם ניתן למורים מחשב נייד שנה או שנתיים לפני המעבר לכיתה עתירת תקשוב 1:1 הייתה האפקטיביות של ההוראה הרבה יותר גדולה.  מומחי תקשוב אחרים בארה"ב ממליצים לא רק על מעבר לסביבת הוראה של למידה מאותגרת פרויקטים (project-based learning) אלא גם לתכנון הוראה שיאפשר עבודה שיתופית של פרויקטים בקבוצה של תלמידים .
ראה גם :
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya