מחסור במורים בארה"ב

מקור:
ארה"ב: מחסור חמור בעובדי הוראה. בקרוב אצלנו?
אתר "חינוך עולמי"

מערכת החינוך האמריקאית מתמודדת עם מחסור חמור במורים,תופעה שהפכה לבעיה לאומית בארה"ב. סקרים אחרונים מעלים כי 20% מהמורים החדשים הנכנסים למערכת החינוך האמריקאית, נוטשים את ההוראה לאחר 3 שנות עבודה בלבד, ואילו 50% מהמורים עוזבים את משרתם לאחר שנתיים נוספות.  על-פי הערכה, המחסור הצפוי במורים בעשור הקרוב מגיע למספר עצום -  2 מיליון !.   הבסיס לתופעה זו נעוץ בשילובם של מורים בלתי מנוסים בבתי ספר "קשים" שרוב התלמידים באים מאזורי מצוקה ועוני.

בנוסף לבעיית המיצוב ההתחלתית של המורים החדשים, יש להוסיף את תהליכי החניכה וההדרכה הבלתי מספקים. למרות העדר הכוונה והדרכה ראויים, נדרשים המורים לריבוי משימות ומטלות במסגרת עבודתם. נתונים אלו גורמים לרבים מהמורים לחפש את דרכם הרחק מעבודת ההוראה, וגורם למתעניינים בהוראה לחפש אפיקי פרנסה אחרים.

הבעיה העיקרית במחסור במורים הינה משכורתם של עובדי ההוראה. המשכורות נמוכות ואינם תואמות לדרישות העבודה. משכורת ממוצעת של מורה בארה"ב  עומדת על סך של 41.820 $ לשנה למורה ותיק ו- 27.989 $ למורה  חדש. שעור התוספת השנתית נמוך מעליית האינפלציה דבר הגורם לשחיקה הדרגתית במשכורת. במדינות השונות בארה"ב מקיימים תוכניות שיווק  וזאת על מנת למלא  את המחסור החמור במורים.

במצב זה, מנסות הרשויות לצרף כמעט כל מי שמתעניין למעגל עובדי ההוראה. במסגרת תוכניות אלו מוצעים הנחות לרכישת מזון ומוצרים, השתתפות בשכר דירה, חברות במועדון כושר וספורט ועוד. הרשויות מדווחות כי למרות כל המאמצים לא ניכר שינוי במגמה.

המשבר הגיע גם לליבת המקצוע- לרמת הניהול.  תפקיד מפקח אזורי אינו קורץ לרבים, למרות שמשכורתו השנתית של מפקח  עשויה לעבור את סך  ה - 200000 $ לשנה. לפי נתוני NASA  - ארגון מנהלי בתי הספר האמריקאיים, מפקחים ומנהלי בתי ספר בכירים נוטשים בממוצע  את משרתם לאחר 6.5 שנים, ובערים.

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya