מחנכת דור העתיד של המורים: "עדיף מורה טוב בכיתה גדולה מגרוע בכיתה קטנה"

אם יש דבר אחד שגורם לפרופ' ציפי ליבמן, נשיאת המכללה לחינוך בסמינר הקיבוצים, להתרעם הרי זה הלחץ וההיסטריה שבהם נתונה מערכת החינוך בישראל. "אני מתנגדת להתכוננות בהיסטריה למבחנים", היא מכריזה. "מצד אחד אי אפשר בלי מיצ"ב, וראמ"ה היא גוף מאוד רציני. אבל ככל שיהיו יותר מיצ"בים חיצוניים, כך המערכת יותר נלחצת. צריך להקטין את הפיקוח של מפקחים ושל משרד החינוך ולתת חופש למנהלים. לשאול אותם מה החלום שלהם, ובשלב מסוים לעשות הערכה, בשקיפות מלאה".

"אני מתנגדת לשיעורים הנקראים 'כישורי חיים'. צריך ללמד את התלמידים ערכים בכל השיעורים ובאמצעות החוויה הבית ספרית. זה צריך להיות מובנה בתוכנית הלימודים. כיתה י"ב, למשל, אינה אמורה להכין את התלמידים לעולם האקדמיה, אלא להקנות להם כישורי חיים וערכים להתמודדות במאה ה־21. אם בית הספר לא יעשה את השינוי הזה, הוא ימשיך להיות לא רלוונטי.

"אני דוגלת בצמצום מספר בחינות הבגרות לארבע: מתמטיקה, שפה, מדעים ואנגלית. את שאר המקצועות ילמדו על פי תוכניות בית ספריות ולפי תפיסת עולמו של בית הספר. כך שהמוסד החינוכי לא יהיה רק בית חרושת לבחינות בגרות. הורדת לחץ הבחינות תאזן את הפיכת בית הספר מקבלן של בחינות למקום של חינוך".

לכתבה המלאה באתר "מעריב"

ראו גם:

המאמרים של פרופ' ציפי ליבמן בפורטל מס"ע

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya