מחזיקים כיתה בעשרה שיעורים

ד"ר יורם הרפז. מחזיקים כיתה בעשרה שיעורים, פרסומי הד החינוך אל המאה ה21, תל אביב, אוגוסט 2009 64 עמודים.
 
ד"ר יורם הרפז, עורך ראשי של הד החינוך ריכז בחוברת אחת מאמרים שפורסמו במדור "מחזיקים כיתה" במשך כשנה במטרה לעודד מורים ולשדל אותם לאמץ גישות להוראה ואסטרטגיות של הוראה שיש בכוחן לעשות את השיעורים למעניינים יותר. הדרך הטובה ביותר להחזיק כיתה היא פשוט (ואין זה פשוט כלל) לעניין אותה. הניסיון לעניין כיתה אינו רק אסטרטגיה של "החזקת כיתה", מטרת ההוראה היא לעניין את התלמידים, לחשוף אותם לידע חדש ומרתק לגלות להם תחומי משמעות. החוברת שגיבש וערך ד"ר יורם הרפז היא ,לדעתנו , בעלת משמעות רבה ביותר למורים ולמורי מורים מבחינת גיבוש תפיסת על לדרכי הוראה, שיקולי הוראה ונקיטת דרכי הוראה בצורה מושכלת ומאתגרת.
 
בין המאמרים בחוברת, שערך  וגיבש ד"ר יורם הרפז:
 
 
שיטת הוראה המכונה "אסטרטגיה של ערעור"
אקטיביזם חינוכי: מסגרת לשאלות מערערות (אריה קיזל)
בנק שאלות מערערות (ד"ר גדי ראונר ומורים אחרים)
החתירה אל הרעיון הגדול
העולם מורכב מיסודות (שמואליק אדלר)
פנטזיה: הוראה ללא מורים
להבין זה לבצע
ביצועי הבנה על המושג "קיימות" (ענת יעקובוביץ)
הסינדרום האירוני
יחידת ידע פדגוגית
יחידת ידע פדגוגית: דוגמה (ד"ר צפי גולדברג)
היום כולנו חוקן
נס מהיר (חינוך לחשיבה)
מעשה שטן
חממת למידה: חזון ומציאות
הגדלת מרחב הבחירה (דוד נצר)
מחליפים דיסקט
כיתה שואלת
יש מצב לשאלות (ד"ר אברהם כהן)
 עושים  Reset
תיאוריה מספר אחת
חשיבה – לא בבית ספרנו
חשיבה – כן בבית ספרנו
תחום משמעות
להפריט את הכיתה
 
 
    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya