מורי דור ה-Z ומיומנויותיהם הדיגיטליות

Fernandez-Cruz, F., & Fernandez-Díaz, M. (2016). Generation Z's teachers and their digital skills. Comunicar, 24(46), 97-105. 

הנוכחות של משאבים טכנולוגיים בבתי הספר והביצועים הגבוהים של תלמידים הידועים בשם "דור הטכנולוגיה" (Generation Zאינם מספיקים כדי לפתח את היכולת הדיגיטלית של התלמידים. המפתח העיקרי נקבע על ידי המיומנויות הטכנולוגיות והפדגוגיות של המורים.

במאמר זה, המחברים מתכוונים לנתח את רמת המיומנות בטכנולוגיית המידע והתקשורת (Information and communications technology) של מורים בבתי ספר יסודיים ותיכוניים ולכונן מסגרת יכולות שהותאמה לסביבה חינוכית ספרדית, תוך שימוש כבסיס בסטנדרטים שכוננו על ידי ארגון אונסק"ו בשנת 2008 ונוסחו מחדש בשנת 2011.

לצורך מטרה זו, נערך שאלון כדי להציג את הפרופיל של סגל ההוראה להכשרת מורים לטכנולוגיות מידע ותקשורת, מתוך מדגם שכלל 80 בתי ספר ו-1433 מורים במדריד, כדי לחקור את המאפיינים של הכשרה טובה יותר עבור פיתוח מורים שנערכה תחת הסמכות השיפוטית הדיגיטלית של משרד החינוך של ספרד.

תוצאות המחקר מראות הבדל ניכר בין מיומנויות טכנולוגיית המידע והתקשורת האופטימליות לבין הרמה הנמוכה של המיומנויות אשר מצויות בידי המורים בפועל לצורך פיתוח פעילויות למידה עם כלים טכנולוגיים עבור תלמידיהם. מיומנויות דיגיטליות של מורים חשובות מאוד לפיתוח תהליכי למידה להכנסת טכנולוגיות ככלים בשירות החינוך, ומחקר זה מאפשר לקבל החלטות בעיצוב מדיניות ועבור מורים בתחילת הקריירה שלהם.

קישור למאמר באנגלית

ראו גם:

כיצד מנהלי בתי הספר מנווטים רפורמה חינוכית של טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT)? נרטיבים של למידת מדיניות בהקשר של סינגפור

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya