מורים מתחילים למתמטיקה מתכניות הכשרה חלופיות: הצלחתם בכיתה ואיך הם משיגים אותה

מאת: Edward Ham

Ham, Edward. "Beginning Mathematics Teachers from Alternative Certification Programs: Their Success in the Classroom and How They Achieved It", ProQuest LLC, Ph.D. Dissertation, Columbia University.

מאמר ( סיכום עבודת דוקטורט בארה"ב) זה מתמקד במורים מתחילים למתמטיקה מתכניות חלופיות להכשרת מורים (alternative certification programs) ובהשקפות שלהם לגבי מה נדרש כדי להצליח.

מטרת המאמר הייתה לבחון את הנושאים הבאים:

(1) לזהות כיצד מורים מתחילים למתמטיקה  ( בוגרי תוכניות הכשרה אלטרנטיביות ) מגדירים הצלחה בכיתה במהלך שנותיהם הראשונות,

(2) לזהות מהם הגורמים החשובים, התכונות, או ההתנסויות שסייעו להם להשיג הצלחה זו,


(3) לקבוע האם המורים המתחילים הללו למתמטיקה למדו את התכונות הדרושות או את החוויות כדי להצליח בכיתה.

למחקר נבחר מדגם של 28 מורים מתחילים למתמטיקה שלמדו מתכנית חלופית להכשרת מורים בקליפורניה. לאחר מכן, נבחרו שבעה מורים מתוך מדגם זה כדי לענות על שאלות בראיון מובנה למחצה.

תוצאות המחקר חשפו שמורים מתחילים הגדירו הצלחה בשנותיהם הראשונות לפי סביבת הלמידה שלהם בכיתה, לפי יצירה ויישום של שיעורים שמשתפים את התלמידים ויוצרים מעורבות, לצד אמונה ביכולתם לצמוח מקצועית כמחנכים.

הידע הפדגוגי במתמטיקה (Mathematics content knowledge), ניהול הכיתה, שיתוף פעולה עם עמיתים ומדריכים, רפלקציה, אמונה ביכולתם לצמוח מקצועית כמורים, אמונה ביכולתם להשפיע באופן חיובי על התלמידים, אישיות והתנסויות/חוויות קודמות במנהיגות היו מספר גורמים, תכונות או התנסויות שזוהו כחשובים ביותר בעיני המורים שהשתתפו במחקר.

המורים שהשתתפו במחקר גם חשו לפני הלימודים בתכנית להכשרת מורים ובסיום הלימודים, אך לא במהלך הלימודים, כי התכנית האלטרנטיבית הייחודית שבה למדו היוותה את השלב בהתפתחות המורה שבו החדירו במורים את הגורמים, התכונות או ההתנסויות ההכרחיים כדי להפוך למוצלחים בכיתת מתמטיקה.

קישור לתקציר המאמר באנגלית

    עדיין אין תגובות לפריט זה
    מה דעתך?
yyya