מורים אורחים בשיחת וידאו


מור, א' (2012). מורים אורחים בשיחת וידאו. הד החינוך, פ"ו(2), 62.

המיזם "מורים מארחים מורים" של תומר ברץ זכה במקום השלישי בקטגוריית המיזמים החדשים בתחרות הראשונה בישראל ליזמות בחינוך, שהסתיימה בחג החנוכה.

ברץ, 30, מחנך ומורה לאזרחות, ערבית ועוד כמה מקצועות בתיכון "קריית חיים" בחיפה, יזם מערכת אינטרנטית שמאפשרת למורים לארח באמצעות טכנולוגיה של שיחות ועידה בווידאו, סקייפ למשל, מורים אחרים שמשהו בסיפור החיים שלהן או בתחומי העיסוק שלהם יכול לתרום לתלמידים בשיעור.

ברץ מספר שהיוזמה עדיין בשלבים ראשונים ונוסתה רק פעמים ספורות. "המטרה בשלב ראשון היא להקים אתר שמורים יזינו לתוכו את הזמנים שהם פנויים (ויוסיפו כמה מילים על הנושאים שהם מעוניינים לדבר עליהם). מורה שירצה לארח בשיעור מסוים יוכל לבחור מתוך האפשרויות. בהמשך מורים גם יוכלו לדרג ולהמליץ בעקבות שיעורים שהם כבר העבירו".

לגבי השלב הבא, "זו תהיה פונקציה שמחברת שלוש זרועות: בית הספר, האקדמיה והעולם האזרחי. זה יכול להוות בסיס לכל דבר, החל בסדנאות להורים, עבור בפרויקט חברתי לטובת הקהילה וכלה בתקשורת בינלאומית. כבר יצא לי להפגיש את התלמידים עם ישראלי שחי בסין כשזה התאים לשיעור שלנו", מספר ברץ. "[התלמידים] אוהבים את זה מאוד. בשלב מסוים בשיחה הוא התחיל ללמד את התלמידים קצת סינית. הם לא רצו לקום גם אחרי הצלצול".

בבלוג שלו הוא מספר שאירח באחד משיעורי ערבית בכיתה ח' את העיתונאי שלומי אלדר, פרשן ערוץ 10 לענייני פלסטינים. תלמידים רבים שאינם שייכים לכיתה באו לשיעור, והיו מרותקים. "זה חלום של כל מורה, לא?".

ראה גם :

גישות להפעלה של קורסים מקוונים : קונקטיביזם


    לפריט זה התפרסמו 1 תגובות

    מיזם מעניין ורענן הטומן בתוכו הבטחה חינוכית. ממליץ לקרוא על המיזם גם בשלובים בכתובת: http://shluvim.macam.ac.il/pg/blog/yoramorad/read/70534/—-

    פורסמה ב 09/06/2013 ע״י יורם אורעד
    מה דעתך?
yyya