מודל פדגוגי לשילוב המחשב בגן הילדים

מחקרי מעבדה רבים , שנעשו בקרב אוכלוסיית הגן, הוכיחו את תרומתו הגדולה של המחשב בתחום הקוגניציה: תהליכי עיבוד מיידע, תהליכי פתרון בעיות, תהליכי תכנון, מיומנויות חשיבה רפלקטיבית, מיומנויות חשיבה חזותית, חשיבה אנאלוגית, חשיבה מופשטת, חשיבה לוגית מתמטית, חשיבה יצירתית, פיתוח האוריינות, פיתוח קואורדינציה ויזו-מוטורית, זיכרון, שיפור באוצר מילים, מטה-קוגניציות ועוד.

מחקרים אלו נעשו בניסויי מעבדה (כלומר ילד או קבוצת ילדים מול חוקרים) ולא נותנים מענה לפעילות ולצורך בשימוש המחשב באופן שוטף ורציף בהתאמה למבנה הגן (האנושי והפיסי), בהתחשבות בסדר היום ובתוכניות הלימוד השונות, בהתחשב בצורכי הגננת ובאמנותיה.

בניסוי שנעשה בגן ילדים, במסגרת גף יוזמות וניסויים של משרד החינוך, פותח מודל אותנטי להטמעת מיומנויות תקשוב ותרבות תקשוב שיהווה מרחב לפיתוח המיומנויות המצויינות לעיל והבסיס להתפתחות מיומנויות המאה ה - 21 בקרב ילדי הגן.

מפתחות המודל , דלית סהרון (יועצת, M.A) ומיכל קרליץ (גננת) טוענות כי כוחה של התוכנית היא בהעדר ידע מוקדם של גננת בעבודה בסביבת המחשב וכי כל גננת יכולה ללמוד ולהתפתח תוך למידה שיתופית עם הילדים..

ניתן לקרוא אודות המודל באתר.


    לפריט זה התפרסמו 5 תגובות

    אבקש ליצור קשר. אני סטודנטית לתואר שני בחינוך, ובמסגרת התואר אני עושה מחקר על שימוש בתוכנת מחשב במתמטיקה והשפעתה על מושג המספר בגיל הגן.

    פורסמה ב 13/01/2012 ע״י לירז פונק

    שלום וברכה,אני כותבת סמינריון בנושא התקשוב בגן הילדיםאשמח לדעת איך אוכל להגיע למאמר המלא? ולרשימתו הביבליוגרפיתתודה רבה

    פורסמה ב 24/11/2014 ע״י פנינה סדובניק

    שלום , אני כותבת עבודה סמינריונית בנושא מחשבים בגן ילדים ואיך אפשר לקבל את המאמר?תודה

    פורסמה ב 13/01/2015 ע״י אליאנה ניימן

    אני סטודנטית לתואר שני. מעוניינת לקבל את המאמר לשם עבודת הגמר שלי בנושא התקשוב בגן הילדים.

    פורסמה ב 26/11/2017 ע״י חיה קטאשוילי

    שלום חיה,פורטל מס"ע אינו מספק מאמרים וחומרים נוספים מעבר למה שמתפרסם באתר.בברכה,צוות הפורטל

    פורסמה ב 04/12/2017 ע״י צוות פורטל
    מה דעתך?
yyya